نوع محتوایی که در دیجیتال ساینیج تولید می کنید، نحوه تولید آن را مشخص خواهد کرد. می توانید محتوایتان را در دیجیتال ساینیج بر اساس قالب آن مثلاً وبلاگ، مقاله یا ویدئو تعریف کنید. اما مفیدتر خواهد بود اگر محتوایتان را با اعمالی که می خواهید مخاطبتان بعد از مصرف محتوای تولیدی شما انجام دهد، تعریف کنید.
اگر محتوای دیجیتال ساینیج را بر اساس نتایج آن تعریف کنید، اندازه گیری آن به مراتب سادهتر خواهد شد و راحتتر متوجه خواهید شد که جواب داده است یا نه.
در این مطلب، انواع مختلف محتوا دیجیتال ساینیج را بر اساس موارد زیر، توضیح خواهیم داد:
- اهداف تولید محتوا دیجیتال ساینیج
- نقش های مورد نیاز برای تولید محتوا دیجیتال ساینیج
- قالب های تولید محتوا دیجیتال ساینیج
- برنامه ریزی ها و زمان بندی ها
- و روشهای حل مشکلاتی که حین تولید محتوا با آن روبرو می شوید.
سه نوع محتوا دیجیتال ساینیج
سه نوع اصلی محتوا وجود دارد. محتوای بنیادی، محتوای مختص مشترکین سایت و محتوای تکاملی.
محتوای بنیادی، محتوایی است که تلاش می کند تا یک موضوع را با یک روش قطعی پوشش دهد. هدف محتوای بنیادی در دیجیتال ساینیج ها اغلب، رهبری فکری در نظر گرفته می شود. شما آن را تولید می کنید تا اعتبارتان را به مخاطبتان نشان دهید.
محتوای مختص مشترکین دیجیتال ساینیج، محتوایی است که می تواند در ازای دریافت چیزی تولید شود (مثلاً اطلاعات تماس). شما محتوای مختص مشترکین دیجیتال ساینیج خود را تولید می کنید تا ارتباطی با مخاطبتان ایجاد کنید.
محتوای تکاملی، جریانی از محتوای تولیدی منظم است. ممکن است شکل مجموعه ای از پست های وبلاگ یا اخبار منظم، گزارش ها یا قسمت های منظم یک برنامه را داشته باشد. شما محتوای تکاملی تولید می کنید تا مخاطب مورد نظرتان را آگاه سازید.
از هر نوع محتوا در دیجیتال ساینیج، چقدر باید تولید کنید؟
مقدار واقعی محتوایی که باید تولید کنید بسته به شرکت یا صنعتی که در آن فعالیت میکنید، فرق میکند. جواب کوتاه این است که بگوییم باید حداقل مقدار محتوایی که برای رسیدن به نتایج دلخواهتان لازم دارید، تولید کنید. اما چنین چیزی برای خیلیها راضیکننده نخواهد بود.
بهتر است به این فکر کنید چه مقدار محتوا برای هر نوع محتوایی باید تولید کنید. محتوای بنیادی باید متفکرانه و معتبر باشد. پس تولید آن زمان زیادی میبرد. درنتیجه، نباید چنین محتوایی را زیاد تولید کنید چرا که ممکن است منابعتان تمام شوند.
به طور طبیعی، محتوای بنیادی نیازمند بهترین منابع هر نوع محتوایی است. آن منابع می تواند زمان یا دانش باشد اما تفکری که لازم است پشت آن باشد نیازمند مقدار زیادی از هر دوی آن ها است.
محتوای مختص مشترکین دیجیتال ساینیج نیازی ندارد به مفصلی محتوای بنیادی باشد تا بتواند به اهدافش دست پیدا کند. البته، می تواند اینطور هم باشد.
محتواهای مربوط به دسته محتواهای کمتر قطعی و نهایی می توانند از این حیث (مناسب بودن برای انتخاب شدن به عنوان محتواهای مختص مشترکین سایت) بهترین کارایی را داشته باشند.
محتوای تکاملی نیازمند تولیدی منظم است. هدف محتوای تکاملی، آگاه ساختن است. شما میتوانید این کار را با تولید و توزیع محتوای جدید بر اساس مبنایی منظم انجام دهید.
اگر مخاطب بالقوه شما از کاری که می کنید، آگاه است، پس ممکن است برای بیشتر دانستن درباره شما کنجکاو شود.
دیجیتال ساینیج برنا رسانه به عنوان ابزاری نوین برای اطلاع رسانی دیجیتالی و به در قالب تابلو اعلانات دیجیتال در سازمان ها و فروشگاه ها و دانشگاه ها و…. کاربرد های فراوانی دارد از این سو از این ابزار میتوان به صورت هوشمند در جلب نظر مخاطبین و ارباب رجوع نیز استفاده کرد