کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی firm Market تا سال 2022 بازار سیستم بیومتریک سه برابر خواهد شد و نرخ رشد سالانه آن به 79/ 16درصد و به 32 میلیارد دلار خواهد رسید. در حالی که بیشترین کاربرد سیستم بیومتریک برای مسافرت ها و مهاجرت هاست، همچنان در بخش های مالی، کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج و خرده فروشی ها و مراکز بهداشتی بکارگیری این فناوری به سرعت در حال افزایش است. تکنولوژی بیومتریک فرصت های جدیدی را برای استفاده از کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج در شناسایی و تأیید هویت افراد ایجاد می کند.

فناوری تشخیص چهره در کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج

از کاربردهای این تکنولوژی در کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج می توان به تشخیص جنسیت و سن افراد اشاره کرد که متناسب با این پارامترها، محتوای مناسب در اختیار آنها قرار می گیرد و درخواست مورد نیاز آنها پاسخ داده می شود. همچنین در سازمان ها و ادارات با کمک قابلیت اسکن اثر انگشت و تشخیص هویت موجود در کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج می توان بسیاری از امور خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدیران پیگیری کنند.

یکی از قویترین ابزار های شناسایی بیومتریک در کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج که در نمایشگاه های تجاری به آن اشاره شده است HVC-P2 از شرکت Omron Electronic Components LLC است که یک دوربین مبتنی بر تشخیص چهره و جنسیت افراد می باشد.

این دستگاه دارای حداکثر سرعت ده برابر نسبت به یک مدل قبل تر است که در ماه مارس سال 2014 معرفی شد. تکنولوژی جدید، امکان شناسایی بدن انسان را ظرف مدت 4 ثانیه دارد و همچنین می تواند بیش از یک میلیون چهره را در روز تشخیص دهد.

تکنولوژی بیومتریک در کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج
تکنولوژی بیومتریک در کیوسک های تعاملی دیجیتال ساینیج

تکنولوژی جدید قادر به ده مدل شناسایی است:

1-    تشخیص چهره

2-    شناسایی بدن انسان

3-    تشخیص اثر انگشت

4-    ارزیابی جهت صورت

5-    شناسایی رنگ چشم

6-     تخمین سن

7-    تشخیص جنسیت

8-    برآورد حالات روحی(خشم، خوشحالی، تعجب و غم و….)

این فناوری همچنین دارای قابلیت نزدیک بودن و اسکن طولانی مدت است که به مشتری اجازه می دهد تا از دو لنز مختلف دوربین، یک نوع تشخیص از راه دور و یک نوع تشخیص زاویه ای استفاده کند.

قطعه تعبیه شده در HVC-P2 می تواند ویژگی ها و شرایط کاربر را در نزدیکی آن تشخیص دهد و بدون اینکه کاربر از وجود دوربین اطمینان داشته باشد، این امکان را برای ارائه خدمات مناسب تر از نظر ویژگی های کاربر فراهم می کند.

برنامه های کاربردی شناخته شده و مکان هایی که از این فناوری می توان استفاده کرد: مثل خرده فروشی ها، دیجیتال ساینیج ها، محل های فروش بلیط، ادارات و سازمان ها و در کل شغل هایی که سن و جنسیت و هویت افراد در آنها اهمیت دارد.

برنا گستران دانش