دیجیتال ساینیج در کلینیک مایو

کلینیک مایو: Mayo clinic

سیستم دیجیتال کلینیک مایو یکی از بهترین دیجیتال ساینیجهای شناخته شده در سازمان دولتی است. این کلینیک 6 سال پیش توسط «وارن هارمون»، رئیس بخش و مسئول قسمت رسانه، ساخته شد سیستم دیجیتالی این کلینیک به خاطر کارمندان و بیماران آن طراحی شده و امکاناتش شامل 30 صفحه نمایش است که در 50 ساختمان کلینیک مایو در محوطه باز « روچستر» قرار داده شده. به علاوه شش «طرح کارآمد» دیگر هم وجود دارد که هرکدام از آنها در بخش ویژه های از بیمارستان،  یا بخش پشتیبانی اداری که نیاز به فروش و راه اندازی سیستم بزرگتر دارد، بکار می رود.

وقتی ابداع شد، بزرگترین انگیزه «مایوکلینیک» این بود که به استحکام و تناسب در پیام های چندگانه برای کارمندان و همراهان بیمارانش دست یابد.

از آنجایی که کارمندانش فراوان و متنوع بودند و همچنین در محوطه اطراف کلینیک پراکنده بودند دادن پیام از طریق روش های سنتی و پیام های نامتحرک، ناکارآمد و بی فایده بود.

پوسترها برای بیماران مضر بود و هماهنگ کردن و مدیریت آن کار دشواری بود. باعث درهم برهمی می شدند؛ کلی مواد زائد تولید می کردند، و علامت تجاری مایوکلینیک را تغییر می دادند و همچنین  بی جهت پول برق زیادی باید پرداخته شود. پوسترهای سه پایه ای اصولاً خیلی مفید نیستند و مردم توجهی به آنها نمی کنند. در حالی که نیاز به ساینیج های دیجیتالی کاملاً احساس می شود.

“هارمن” کاربرد دیجیتال ساینیج را در مایوکلینیک با ارزیابی نیاز آن بیان می کند و کاربرد آنرا در بیان پیام های گوناگون نشان می دهد مثلاً کارهایی از قبیل نوع صفحه نمایش در موقعیتی خاص. چه آن صفحه نمایش یک دورنمای افقی باشد چه یک پورتره عمودی به هر حال بهترین نمونه ارائه شده خواهد بود. در ضمن انتخاب های گوناگونی از قبیل نمایشگرهای کریستالی مایع (LCD) یا پلاسما موجود است، که “هارمن” از آنها به عنوان بهترین صفحه نمایش هایی که سیستم دیجیتالی مایو کلینیک را تشکیل می دهد، یاد می کند. LED های سازمانی به خاطر توانایی شان در نمایش تصاویر عالی، متن، گرافیک و عکس (البته همه بدون صدا) برای آینده در نظر گرفته شده است و در تمام نقاط کلینیک مایو می تواند نصب شود. مکان های نصب شامل، آسانسورها، راهروها، ایستگاههای اتوبوس و بیشتر، مکان های سقف دار می باشد (به خصوص کافه تریا ها و اتاق های کنفرانس)

یک مثال ویژه از توانایی های دیجیتال ساینیج در کلینیک مایو، استفاده آن در انتقال پیام های ضروری چه در داخل کلینیک و چه در سطح بین المللی است. هر مانیتور به مخاطب می گوید که چطور درمواقع ضروری واکنش نشان دهد به گفته “هارمن” : سیستم دیجیتال ساینیج جهت مدیریت تمام مؤلفه ها د موقعیت های ضروری طراحی شده است. اسکالا و سیستم کاست نت آلفا هر دو نرم افزارهای مدیریتی هستند که در پس برنامه های دیجیتال ساینیج مایوکلینیک قرار دارند و اگر چه پیام های بخصوص گاه گاهی استفاده می شوند ولی بیشتر برای آینده طراحی شده اند و مدیریت سیستم به ندرت از طریق اینترنت صورت می پذیرد.

مایوکلینیک به علت تمایل بسیار زیادش به کنترل پیام ها، تصمیم گرفت از تبیغات با واسطه اجتناب کند. اهداف عمده مایوکلینیک شامل:

  1. ایجاد ارتباط با بیماران و کارمندان
  2. ایجاد تسهیلات و همچنین بیان تجربیات اش
  3. انتقال به موقع پیام های مهم.
برنا رسانه
دیجیتال ساینیج در کلینیک مایو

در نهایت، برنامه های دیجیتال ساینیج در کلینیک مایو چند سال پیش با بودجه ای تقریباً 200000 دلار آغاز شد که شامل 30 مانیتور با سیستم مرکزی است که توسط یک سرور با کابل های هم محور تغذیه می شود. از وقتی که دیجیتال ساینیج در کلینیک مایو و در حوزه های مدیریتی و بالینی گسترده شد، میانگین هزینه های سالیانه آن تقریباً 150000 تا 200000 دلار تخمین زده شد. به این خاطر که دیجیتال ساین ایج با هدف سودآوری ساخته نشده بود، بلکه به دلیل کارایی و رضایت مخاطبان خود- نه صرفاً با معیار بازگشت سرمایه - طراحی شده بود و کاربردهای خاص خودش را داشت.

نصب دیجیتال ساینیج در کلینیک مایو در ان زمان برای “هارمن” و همکارانش چالش برانگیز بود. یکی از دلایل آن این است که نصب یک مانیتور روی دیوار همیشه بهترین راه حل است اما هزینه های بیشتری نیز دارد. سوال بعدی در مورد امنیت و چگونگی پخش سیگنال ها از سرور به مانیتوراست ( از طریق اینترنت، کابل و یا کابل های هم محور)

در زمینه حفظ سرویس ها، “هارمن” در طی سالها تجربه این را آموخته است که درخواست یک سرویس برای مدت طولانی و حفظ رضایت از آن ، چیزی فراتر از آن تجربیاتی است که تا کنون یاد گرفته است. سه سال قرارداد شامل آموزش به نیروهای جدید و به روزرسانی نرم افزارها به صورت مکرر و ارائه سرویس در محل است و همچنین چگونگی ایجاد یک پیام و یا مفهوم در اختیار افراد در بخش های مختلف کلینیک مایو گذاشته شده است.

همه مفاهیم ارائه دهنده مدت زمانی خاص برای کاربرد ویژه ای از ساینیج ها هستند. بخش خلق مفاهیم به گونه ای طراحی شده که جسته گریخته و کاربر محور باشد، پیشرفته است و تمام کارکنان کلینیک مایو آنرا دوست دارند.

این خیلی بعید است که مایوکلینیک سیستم دیجیتال ساینیج خود را کنار بگذارد، اما تکثیر بیش از حد آن در فضای باز، جایی که مخاطبان براحتی نمی توانند پیام ها را تشخیص دهند، و یا مفاهیم نا مرتبط با یکدیگر ، ممکن است نتیجه عکس بدهد. “هارمن” می گوید همیشه برای اثبات طراحی سیستم و چگونگی افزایش ظرفیت آن مجال هست ( به خاطر این که مایوکلینیک پویا، سیال و دائم در حال تغییر است.)

“هارمن” سخنان خود را با گفتن این مطلب که «دیجیتال ساینیج تنها یکی از رسانه های کلینیک مایو و بخشی از سیاست ارتباطات صنفی ما است». به پایان می رساند. رشد پتانسیل دیجیتال ساین ایج به عنوان یک سیاست در سازمامندهی محیط بسیار عظیم بوده است. به خصوص به این خاطر که به ارتباطات میان کارمندان و رضایت مندی آنها ارتباط دارد.

“لی له بون” یکی از حامیان سرشناس و معتبر پیشرفت های اخیر دیجیتال ساینیج، آنرا به عنوان شبکه دیجیتال و نمایشگر الکترونیک توصیف می کند که به صورت مرکزی مدیریت می شود و به صورت فردی اشخاص را مورد خطاب قرار می دهد، آن هم به صورت نشان دادن یک متن، ساختن یک ویدیو برای تبلیغ، اطلاع رسانی، سرگرم کردن و تجارت.( که بیشتر مناسب خوانندگان کتاب هایی است که دوست دارند آخرین اطلاعات را در مورد اینکه دیجیتال ساینیج چیست و به چه درد می خورد، بدانند)

دیجیتال ساینیج وسیله ای کاربردی مثلاً در اطلاعات پرواز و قطارهاست، ارتباطات را سازماندهی می کند (مثلاً در اتاق های کنفرانس، سالن هتل ها و تاسیسات آموزشی)، کنترل و فرماندهی نمایشگر مرکزی را بر عهده دارد که با کاربردهای امنیتی، رسانه های سیال مثل DVD هایی که به راحتی قابل تحویل و جابجایی است و بخصوص با کانال های ویژه برای مخاطبان مویژه مثل کسانی که در اتاق انتظار هستند، در ارتباط مستقیم است.

شرکت برنا گستران دانش