چه کسی شایسته استفاده از دیجیتال ساین ایج است؟

چه کسی شایسته استفاده از دیجیتال ساین ایج است؟

این که تصور کنیم مردم در محلی جمع شده اند ولی از دریافت پیام هایی که از یک نمایشگر که در یک محل مناسب نصب شده است محروم اند، تقریبا غیر ممکن است. اگرچه مخاطبان که آنرا بکار می برند و یا پیام های آنرا دریافت می کنند در ابتدا کم هستند اما در دوره دراز مدت، شاهد گسترش چشم گیر آن خواهیم بود. در ضمن، گروهی که از گسترش دیجیتال ساین ایج سود می برند بسیار مختلف اند،

این گروهها شامل:

فروشندگان مارک های کارخانه جات تولید کننده تجهیزات مصرفی، رسانه های عمومی و اپراتورهای کانال های مختلف می شود. در توسعه، گسترش و پیشرفت هر تکنولوژی، وسیله و حتی مضامین، همیشه نقطه عطفی (سکوی پرش) وجود دارد. نقطه عطف تاریخ دیجیتال ساین ایج درطول سال 2005 است یعنی زمانی که نمایشگرهای بزرگ و کوچک دیجیتال ساین ایج، مطالب قابل تغییر و بی درنگ مضامین دقیق با کیفیت بالا و تبلیغات را براحتی از یک نمایشگر به نمایشگری دیگر انتقال می داد.

امروز سوال بهتر این است که:

چه کسی هست که از دیجیتال ساین ایج سود نبرد؟

معیارهای اصلی: The basic citiria

در ابتدا، برای ورود به دنیای دیجیتال ساین ایج، وجود چند عامل کلیدی ضروری است. نخست اینکه آیا برای افکار و اندیشه ها گوش شنوا و چشم بینایی وجود دارد. این روزها، مخاطبان به دو دسته تقسیم می شوند: کاربران نهایی و کارمندان گام بعدی تامین بودجه است که یکی از عوامل کلیدی است. قیمت یک دیجیتال ساین ایج حداقل کیفیت صدها دلار است و همین دیجیتال ساین ایج اگر بزرگتر باشد میلیون ها و حتی دهها میلیون دلار قیمت دارد. عامل کلیدی دیگر با نیاز به انتقال پیام های مهم به مخاطبان شروع می شود. بی شک این پیام ها می تواند در هر زمینه ای باشد. چه مذهبی، چه تبلیغاتی و چه هر زمینه دیگر هر فرد یا سازمانی که به تازگی وارد دنیای دیجیتال ساین ایج شده است، برداشت متفاوتی از پیام های دیجیتال ساین ایج دارد و دنبال هدف خاصی می گردد. معیار مهم دیگر این است که آیا سازمان شما فرهنگ پذیرش تجارت جدید، ارتباطات نو، اطلاعات تازه و روش های مطالعه جدید را دارد یا خیر. اگر روش های سنتی بازاریابی و ارتباط با مخاطبان به آخر خط رسیده، پس سازمان شما کاندیدای خوبی برای دیجیتال ساین ایج است.

عوامل دیگر: More Ingre dients

یکی از راههای بررسی این نکته که آیا دیجیتال ساین ایج برای سازمان شما ضروری است یا خیر، این است که آیا مخاطبان پذیرای آن هستند یا نه _ بخصوص وقتی که مجبورند در صف های طولانی منتظر بمانند- فاکتور دیگری که قابل بررسی است این است که آیا پیام های شما توسط عده زیادی از مخاطبان دیده می شود یا خیر. هر چه تعداد مخاطبان بیشتر باشد، آن پیام موفق تر است. به علاوه برخی از پیام ها مخاطبان خاصی هستند، این جاست که دیجیتال ساین ایج باید تمام تلاش و کوشش خود را بکند. عامل سوم جایگاه است، یعنی جایی که مخاطبان براحتی مطالب را ببینند. پس باید دقت زیادی در جایگاه نصب صورت بگیرد تا تعداد مخاطبان افزایش یابد.

الگو سازی: Organizational type

در ادامه لیستی از سازمان ها و جایگاههایی که استفاده از دیجیتال ساین ایج در آنها خیلی عادی است را مشاهده می کنید و این لیست همراه با لیستی از انواع مختلف دیجیتال ساین ایج و مکان هایی که کمتر از آن استفاده می کنند.

شرکت های تبلیغاتی و مشتریان آنها: Ad Agencies & their clients

شکی نیست که مهمترین و حرفه ای ترین گروهی که از دیجیتال ساین ایج استفاده می کنند، شرکت های تبلیغاتی هستند . همانطور که ذکر شد، تبلیغات این روزها رونق زیادی دارد و انواع مختلف آن به چشم می خورند. در واقع، بیشتر عوامل اجرائی در خیلی از صنعت هایی که با تبلیغات سروکار دارند می گویند طی 10 تا15 سال گذشته تبلیغات به هرج و مرج. مواجه بوده است. مثلا تبلیغات اساسا از تلویزیونهای قدیمی به تلویزیونهای ماهواره هایی و اینترنت منتقل شده است. و بیشتر شرکت های تبلیغاتی و مشتریان آنها هنوز دیگر محتویات و ارزش های تبلیغات هستند. بنابراین وقتی یک وسیله تبلیغاتی جدید وارد بازار می شود، توجه صنعت تجارت را به خود جلب می کند (البته به شرطی که بی ربط نباشد)

به علاوه: ازدیاد وسایل جدید خیلی وقت ها، کاربران مشتریان را از تبلیغات دور می کند از تبلیغات در رسانه های آمریکا باعث شد سرگرمی های ملی در آن کشور به وجود بیاید. این سرگرمی ها توسط DVR و MP3 و سایر وسایل و تکنولوژیی که هنوز هم خیلی از آنها اختراع نشده، پدید آمد. مثلا DVR یکی از سرگرمی های قابل توجه است که توسط مشاوران و تحلیل گران رسانه ها پیشنهاد شده است و تقریبا 20 میلیون خانواده آمریکایی _ یعنی 1/5 _ تا پایان سال 2007 از آن استفاده خواهند کرد. مثل دیجیتال ساین ایج، سوال مهم این است که آیا عوامل اجرائی صنعت DVR و تصمیم گیرندگان آن، می توانند آنرا بدرستی معرفی کنند و به وسیله آن اهداف تبلیغاتی خود پیگیری نمایند. گروه “کارمل” از تحلیل گران و مشاوران رسانه ها در زمینه صنعت دیجیتال ساین ایج پیش بینی کرده اند که تا پایان سال 2010، در آمدهای حاصله از این صنعت و تکنولوژی 6/2 میلیارد دلار گردد. بنابراین یکی از نخستین و مهم ترین سوالات شرکت های تبلیغاتی این است که “کجا می توانیم سرمایه گذارای کنم؟ کی سرمایه هایم مبدل به پول می شود؟ تبلیغات در دیجیتال ساین ایج به این دلیل ارزشمند است که درهای جدیدی را به سوی مشتریان می گشاید و این کار را از طریق یافتن تعداد زیادی از مشتریان جدید و تاثیر گذاری روی آنها انجام می دهد و رمز موفقیت اش در انتظار پذیری و داشتن گزینه های مختلف برای انتخاب است. مثلا دیجیتال ساین ایج در مراکز خرید، مشتریان را متقاعد می کند که کالای خاصی را خریداری کنند (حتی اگر آن کالا اصلا در لیست خرید آنها وجود نداشته است) دیجیتال ساین ایج همچنین می تواند فروشندگان را متقاعد سازد که کالایی خاص را بیشتر خریداری کنند تا بتوانند نیازهای مشتریان را برآورده سازند. آن دسته از شرکت های تبلیغاتی که از دیجیتال ساین ایج استفاده می کنند، همان کسانی که از هزینه ها و بی ثمری تبلیغات سنتی خسته شده اند. هزینه پوستر، چاپ، پخش، نصب، خسارات ها، از بین بردن جای پوسترها و دور انداختن آنها، بسیار بالاست. به علاوه اینکه، هزینه بالای تحویل و ارائه تابلوها به جاهای مختلف و همچنین صنایع شدن و از بین رفتن کاغذها دلیل مضاعفی است برای استفاده از دیجیتال ساین ایج. مثلا نصب دیجیتال ساین ایج در ورودی یک فروشگاه بزرگ می تواند کارکنان آن فروشگاه را سرگرم کند و احساس بهتری در وجود آنها فراهم آورد و در نتیجه باعث شود آنها بهتر کارشان را انجام دهند. کارمندان و کارکنانی که با مهارت ترند و اطلاعات بیشتری دارند پیشرفت بیشتری در کارشان می کنند و در ضمن خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه می دهند. اطلاعات مربوط به محصولات، انگیزه،بهره وری، امنیت، ایجاب پیام، رهنمودهای تجاری، و بسیاری عوامل دیگر همگی حضور دیجیتال ساین ایج را می طلبد.

شبکه: Jcpenney Jcpenny

یکی از سازمان های شهر نیویرک، پیشرفت تکنولوژِ یکی خود را از سال 2006 آغاز کرد.

دیجیتال ساین ایج jc penny، بیش از 000/150 کارمند در 1100 منطقه در آمریکا دارد.

این شرکت به دلیل گسترش اش در بیش از هزار منطقه تصمیم گرفت مدل های مقرون به صرفه تری (چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی) را ارائه دهد تا بتواند آموزش های ضروری را در میان کارمندان خود تعمیم دهد. شرکت jc penny سیستم مدیریت نرم افزاری ای را انتخاب کرده است با این قابلیت که برنامه های آموزشی را به صورت مرکزی کنترل کند و پیام ها را همزمان به تمام مناطق منتقل کند. Jcpenny قادر است با استفاده از DVR، آموزش ها را به صورت همزمان انجام دهد در حالی که دارد فرصت خاصی را آموزش می دهد و یک کلاس را برای همه قابل دسترس کند. در ضمن این شرکت سیستمی را طراحی کرده که قادر است تمام مطالبی را که ضبط می شود به صورت مرکزی کنترل کند و سپس آنرا ذخیره نماید. این سیستم جایگزین DVDهای Jcpenny و انتقال الکترونیکی اطلاعات که از طریق CD انجام می شد، گردید. نرم افزار روی سیستم Jcpenny ، دیجیتال IP است این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که مدیریت و هماهنگی و اتحاد را آسان می کند و تمرکز آن بیشتر روی کارمندان است و کمتر به اقدامات مربوط به تهیه توزیع می پردازد.

Orkin

Orkin، با 107 سال سابقه، یکی از کمپانی های مهم آمریکایی است که خود را “رهبر کنترل آسیب” می نامند. این شرکت در نیمه های سال 2006، نخستین دیجیتال ساین ایج خود را گسترش داد. Orkinدر بیش از 400 نقطه در آمریکا و کانادا دارد، سیستم مدیریتی این شرکت به صورت گروهی است. همه اعضا به صورت همزمان آموزش می بینند.

به دلیل اینکه بسیاری از کارمندان Orkin کمک می کند تا منابع مالی و زمانی خود را ذخیره کند. حالا دیگر لازم نیست که کسانی که می خواهند این سیستم را اجاره کنند به آتلانتا سفر کنند تا نحوه استفاده از آنرا یاد بگیرند و دیگر مجبور نیستند منتظر بمانند تا یک متخصص بیاید و آنرا نصب کند. بیمارستان کودکان “پیتس برگ”: Children hospital of Pittsburgh یکی دیگر از موسسات بزرگ از موسسات بزرگ درمانی که بعد از مایوکلینک از دیجیتال ساین ایج استفاده کرد، بیمارستان کودکان پتس برگ (در ایالت پنسیل وانیا در شرق آمریکا) بود. در اواسط سال 2007،

بیمارستان معروف کودکان در شهر پتس برگ از شبکه دیجیتال ساین ایج استفاده کرد تا بهتر بتواند علاوه بر کارمندان و میهمانان خود با بیماران و خانواده های آنها ارتباط برقرار کند.

درابتدا نمایشگر صرفا مطالبی را در همه زمینه ها ارائه می داد. اما بعد شبکه بیماران طراحی شد که توسط آن بیماران می توانستند اطلاعاتی در مورد بیمارستان، امکانات آن و حضور یا ترخیص سایر بیماران بدست آورند.

خرده فروشان: Retailers

اگرچه شرکت های تبلیغاتی به عنوان نخستین کاربران شناخته شده اند اما از اهمیت نقش خرده فروشان نمی کاهد. در خیلی موارد، خرده فروشان شرکت های تبلیغاتی ساین ایج، خرده فروشان و موفقیت آنها مهمتر از شرکت های تبلیغاتی است.

دیجیتال ساین ایج تنها برای استفاده خرده فروشان ساخته نشده است اما بدون حمایت آنها، رشد و توسعه دیجیتال ساین ایج به حداقل می رسد. بیشتر خرده فروشان تمام عوامل اساسی برای موفقیت کاربرد دیجیتال ساین ایج را می دانند. خرده فروشان به طور کلی مخاطبانی دارند _ به ویژه اگر قانع شده باشند که بازگشت سرمایه شان منطقی است_ و در نهایت اینکه اگر خرده فروشان بتوانند سیستم دیجیتال ساین ایج را درست مدیریت کنند، می توانند سازمانی قوی برای سرمایه گذاران فراهم آورند.

مقصود از واژه “خرده فروشان” هر نهاد و موجودیتی است که کالایی برای فروش دارد و یا حداقل سازمان ها و یا اشخاصی هستند که محصولی را برای فروش ارائه می دهند.

تبلیغات درون سازمانی: Inside ads

بر اساس گزارش Nielsen Monitor-plus، در 9 ماهه اول سال 2006، مخارج تبلیغات 5/1% افزایش یافته است. در حالی که مخارج تلویزیونهای ملی آمریکا حدود 1/3 % افزایش را تجربه کرده است. قابل ذکر است که روزنامه های محلی (%8/3-) و شبکه رادیویی (%9/2-) کاهش داشته اند. به علاوه، بیشترین درصد در سال 2005 و2006 متعلق به 2 شرکت مخابراتی بزرگ آمریکایی است که هر دو از بزرگترین شرکت ها در میان 10 شرکت برتر آمریکا هستند. & T AT در سال 2006، 31/1 میلیارد دلار خرج کرده است و Verizen با داشتن رتبه هفت جدول در سال 2006 03/1 میلیارد دلار بابت تبلیغات پول خرج کرده است و این بیانگر وسعت و اهمیت مخارج تبلیغات، اینترنتی شدن تبلیغات و پیشرفت آنها است.

تولید کنندگان شبکه های چند رسانه ای: Broadcasters & multichannel providers

در بخش های دیگر دنیای دیجیتال ساین ایج، شبکه تلویزیونی مانند Mexico televise دیجیتال ساین را وارد لیست تجارت و بازگشت سرمایه کرده اند. هر تولید کننده برنامه تلویزیونی ای که یک استویوی محلی دارد می تواند از قابلیت های تولید مطالب استفاده کند و آنرا در مدل های تجارت دیجیتال ساین ایج بکاربرد.

مقایسه تغییرات 2005 با 2006 میلیون دلار 10.4 582/2 شرکت پروکتر و گمبل 90.14- 774/1 شرکت جنرال موتور 47.7 307/1 شرکت At & t 12.60 260/1 شرکت فورد 3.60- 146/1 شرکت خودروسازی/Diam ler 10.60- 045/1 شرکت دزدگیر تایم 24.90 025/1 ارتباطات Verizon 13.90 975 شرکت تویوتا 0.00 960 شرکت آلتریا 2.60 920 شرکت والت دیسنی 4.30 993/12 جمع کل

اسامی 10 شرکت تبلیغاتی برتر آمریکایی براساس مخارج مصرف شده از ژانویه تا سپتامبر سال 2006 این مسئله در مورد شبکه های محلی هم صدق می کند. در واقع با تکنولوژی امروز_ اگرچه چالش هایی هم وجود دارد_ دیگر نیازی نیست که مطالب ارائه شده صرفا محلی باشند و یا مربوط به منطقه خاصی باشند، توانایی ارسال فایل های اطلاعاتی عظیم از طریق ماهواره و اینترنت بدین معناست که دیگر نیازی به روابط رو دررو میان شرکت های تبلیغاتی محلی با فروشندگان آن مطالب نیست.

شبکه های محلی، منطقه ای و ملی در شرایطی قرار دارند که می توانند در زمینه دیجیتال ساین ایج از اپراتورهای مهم باشند.

زیرا آنها به عناصر کلیدی که دیجیتال ساین ایج را تشکیل می دهند بسیار نزدیک اند (سخت افزارها و نرم افزارهایی که زیر ساخت های آنرا تشکیل می دهند)

اپراتورهای شبکه های چند رسانه ای حتی می توانند این تجهیزات و نرم افزارها را یخرند یا اجاره کنند و به ارائه مطالب نیز کمک کنن.

با مشارکت در دیجیتال ساین ایج، اپراتورهای شبکه های چند رسانه ای می توانند به سودمالی زیادی دست یابند.

کاربران صنفی: corporate users

کاربران صنفی کسانی هستند که در شرایط یکسانی قرار دارند و از کیفیت سیستم دیجیتال ساین ایج به دو روش مفید استفاده می کنند. اولین مخاطبان صنفی کارمندان سازمان ها هستند. مطالب دیجیتال ساین ایچ که به کارمندان ارائه می شود جایگزین آموزش های وقت گیر و گران قیمت و سایر مواد آموزش شده است. وقتی می شود از هزینه های اضافه جهت آموز اجتناب کرد و بجای آن از طریق ماهواره و یا اینترنت آموزش دید، طبعا در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود. وقتی از این طریق پول زیادی پس انداز شود، آنوقت می شود روی موضوعات بیشتری برای خلق مطالب تمرکز کرد. دومین استفاده صنفی از صنعت دیجیتال ساین ایج، اصناف را به عنوان خرده فروشی و یا سایر کاربران دیگر در موقعیتی یکسان قرار می دهد (کاربران صنفی همگی چیزی برای فروش دارند) مثلا در صنف هتل داری، کاربرد دوم دیجیتال ساین ایج می تواند ابزار فروش، اطلاع رسانی و سرگرمی را برای مشتریان خود فراهم آورد.

کاربران دولتی : Government users

کاربران دولتی تفاوت چندان زیادی با کاربران صنفی ندارند. سرمایه گذارهای دولت بیشتر در بخش های: مدارس این سازمان ها مخاطبان خاص خود را دارند که تعدادشان کم نیست.

دیجیتال ساینیج
عکس 1.1 دیجیتال ساین ایج به کار رفته در دفتر نمایندگی دولت فدرال در شرق آمریکا

تامین بودجه همیشه یکی از نگرانی های دولت بوده است، حتی وقتی که منابع زیادی در دست دارد. قابل ذکر است که دولت همیشه پیام های زیادی برای انتقال به مخاطبان دارد. همانند سایر اصناف، دولت و کارمندانش دلایل زیادی برای استفاده از دیجیتال ساین ایج دارند.

کاربران آموزشی _ فرهنگی :Educational users

بی شک توسعه و گسترش دیجیتال ساین ایج برای آن دسته از موسسات آموزشی که تحت نظر دولت نیستند، نقش بسیار مهمی بازی می کند. دانشگاهها، کالج ها، دبیرستانها _چه دولتی، چه خصوصی_ به توانایی های دیجیتال ساین ایج در انتقال پیام های مهم، و جذب مخاطبان _ دانشجویان، والدین، مدیران- پی برده اند. تعداد این مخاطبان در مکان های بسیار بزرگ هزارن و حتی دهها هزار نفر است. موسسات آموزشی همراره پیام های مهمی برای انتقال به مخاطبان خود دارند که اگر در زمان مناسب به مخاطبان مناسب ارائه گردد می تواند بسیار مفید باشد. دانشجویان در محیط آموزشی، استادان در اتاق استراحت و شهروندان در حال قدم زدن درخیابان، همیشه جزء مخاطبان سیستم دیجیتال ساین ایج بوده اند و طبعا سودمند بودن پیام ها در این بخش، مانند سایر بخش ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

تفریحات و سرگرمی: Hospitality & Entertainment

کسانی که از خانه هایشان خارج می شود، در بیرون از خانه غذا می خورند و یا سفر می کنند در واقع سهم بزرگی از آن بخش از جامعه را دارند که باید توسط دیجیتال ساین ایج سرگرم شوند. به علاوه در جاهایی مانند شمال آمریکا، اروپا و همچنین آسیا و آمریکا لاتین، این صنعت بسیار پر رونق است. برنامه های تفریحی و سرگرم کننده نیز مانند سایر برنامه ها، مخاطبان بسیار، پیام های زیادی برای انتقال، پیام ها و یافتن راههایی برای کسب موفقیت های بیشتر در این صنعت هستند. مکان هایی که از این نوع برنامه ها بیشتر استفاده می کنند شامل: رستورانها، هتل ها، کافی شاپ ها و فروشگاههای لوازم سرگرمی و تفریح هستند. (عکس 603 و 604) مثلا لابی هتل ها و تالارهای پذیرایی مکان های جذاب و پرمخاطب برای ارائه اخبار، اطلاع رسانی، و همچنین برنامه های جذاب و سرم گرم کننده برای مخاطبان است.

حمل و نقل :Transportation

صنعت گردشگری و مخاطبان آن نیز همانند مخاطبان سایر بخش ها از اهمیت به سزایی برخوردارند. این بخش نیز برای توسعه صنعت دیجیتال ساین ایج به 4 عامل اساسی نیازمند است: 1)پذیرش از طرف مخاطبان 2)تامین بودجه 3)نیاز به انتقال پیام های مهم، 4) پذیرش سازمانی. به علاوه مخاطبان این بخش بسیار پر تعداد هستند و در نتیجه پیام های ارائه شده به این بخش باید به خوبی مدیریت شود.

تاکسی، مترو، اتوبوس و ترن :taxi, subway, Busses & Tran

دهها هزار تاکسی در نیویرک و هزاران اتوبوس در شانگهای چین برای به کاربردن دیجیتال ساین ایج های جدید قرار داد بسته اند. این دو مکان هایی که در آنها دیجیتال ساین ایج کاربرد زیادی دارد. خیلی مواقع، مهم ترین مشکل این است که چطور مطالب را به همزمان در همه آنها به نمایش بگذاریم.

دیجیتال ساینیج
عکس 1.2 لابی یک هتل که در آن از دیجیتال ساین ایج استفاده شده ، مطالب این نمایشگر تماما مربوط به هتل و مسائل مرتبط با آن است.

فرودگها: Airports

عکس 1.2 لابی هتل که در آن دیجیتال ساین ایج هستند بنابراین، آنها باید اقداماتی را جهت توسعه و گسترش این صنعت انجام دهند. باز هم پیام اصلی خیلی ساده است. “اگر درست استفاده شود، کاربرد فراوانی دارد”. این بدان معناست که نیازهای صدها میلیون نفر در نظر گرفته شود، به اندازه کافی بودجه برای تامین برنامه های آن اختصاص داده شود، نیازهای مخاطبان به بهترین شکل ارائه گردد، مطالب به هم مرتبط باشد، و از تمام این امکانات و اقدامات جهت متقاعد کردن مقالات فرودگاه برای استفاده از دیجیتال ساین ایج استفاده گردد.

دیجیتال ساینیج
عکس 1.3 دیجیتال ساین ایج بزرگ در ایستگاه قطار آمستردام
دیجیتال ساینیج
عکس 1.4 نمونه ای از برد پروازهای ورودی در یکی از فرودگاههای آمریکا

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی: Health service providers

به کار بردن 4 عامل مهم که قبلا ذکر شد و استفاده از آن در خدمات درمانی، نتیجه مثبتی در پی خواهد داشت. به این دلیل است که انتظار می رود این بخش از تجارت جهانی از دیجیتال ساین ایج به طور گسترده ای استفاده کند.شایان ذکر است که خدمات بهداشتی شامل: مراکز درمانی، سالن های مو و ناخن، مراکز دام پزشکی، سالن های ماساژ و شبیه اینها می باشد. کاربران خدمات بهداشتی به طور کلی پذیرای پیام های مرتبط و سودمند هستند.

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی پیام های مهمی برای انتقال دادن دارند، پیام هایی که به سلامتی مخاطبان مرتبط است و در نتیجه مورد استقبال آنها قرار می گیرد. باز هم اگر مدیران این بخش کارشان را به درستی انجام دهند، می توانند سود زیادی از این بخش خحاصل کنند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی همیشه مخاطبان خاص خود را دارند. و در پایان متخصصان خدمات بهداشتی _ درمانی در شرایطی قرار دارند، که می توانند براحتی مخاطبان زیادی را جذب کنند و سود زیادی از این کار ببرند.

مکان های مذهبی: Houses of worship

مکان های مذهبی، نه فقط در شمال آمریکا، بلکه در سراسر دنیا مانند بخش های دیگر طرفداران زیادی دارد. مکان های مذهبی از تنوع زیادی برخورد دارند و در نتیجه از شکل های مختلف تکنولوژی در آنها استفاده می گردد. تکنولوژی ای که تمام نیازهای حضار در کلیسا، یا مسجد و یا هر مکان مذهبی دیگر را فراهم آورد، این نیازها می تواند تحصیلی، اطلاع رسانی و یا رفتاری باشد.

مجله “تکنولوژی در خدمت کلیسا” در مصاحبه ای که در سال 2007 با “لی بون” یکی از مدیرعاملان سابق کلیسای “آلچمی” انجام داد نوشت: دیجیتال ساین ایج در مراکز مذهبی می تواند در برگیرنده نمایشگرهای بزرگی شود که بالای سر مخاطبان نصب شده و سرورهای روحانی و حمد و ثناها و یا تصاویر زنده از کیشش روحانی ای که مشغول خطبه گفتن و یا عوظه است را برای نشستن پشت میز و نوشتن رساله و ترغیب مردم به خواندن کتاب های مذهبی مثل انجیل، کلیسا می تواند یک نمایشگر فلت نصب کند و در آن فعالیت های اعضای خود و برنامه های آینده کلیسا را به نمایش بگذارد.

دیجیتال ساینیچ در کلیسا
عکس 1.5

عکس 1.5 دیجیتال ساین ایجی در بارسلونا اسپانیا که نشان می دهد یک کلیسا می تواند جایگاه مناسبی برای نمایشگرهای دیجیتال سان ایج باشد. این دیجیتال ساین ایج در ابتدا برای انتقال اطلاعات به صورت آهسته و محتاطانه به کاربرده می شد

گوناگون :Miscellaneous

خیلی از کمپانی های فروش لوازم جانبی کامپیوتر که با دیجیتال ساین ایج سروکار دارند در لیست کسانی هستند که برای استفاده از آن شایسته اند. این لیست شامل همان کسانی می شود که در فصل 2 ذکر شده مانند تولید کنندگان موبایل، نمایشگرهای لمسی، ماهواره، کابل، Teko، بی سیم، بیل بردهای قدیمی، شرکت های تولید کننده اسباب بازی و وسایل خیابانی، تولید کنندگان کیوسک و نمایشگرهای فلت، تولید کنندگان نرم افزار، صاحبان جایگاه، مشاوران تجاری، تهیه کنندگان رسانه ها و …

نکته جالب این است که توسعه دهندگان دیجیتال ساین ایج در آینده چطور می خواهند بخشی از این گروه صنعتی باشند و آیا این شایستگی را دارند که یکی از کاربران آن باشند.

شرکت برنا گستران دانش