دیجیتال ساینیج و هوش مصنوعی

دیجیتال ساینیج ها در دنیای جدید تقریباً برای همه شناخته شده هستند. از تابلوهای منو دیجیتال در رستوران ها گرفته تا صفحه نمایش های راهنمای مسیر در ساختمان ها، دیجیتال ساینیج ها اطلاعات را به شکل فعالی به مخاطبان ارائه میدهند. اما این کانال های ارتباطی تا چه اندازه میتوانند ارزشمندتر باشند؟ آیا دیجیتال ساینیج ها میتوانند پیام ها یا پاسخ های شخصی سازی شده ای را متناسب با موقعیت های متفاوت نمایش دهند؟ با استفاده از “هوش مصنوعی” و “یادگیری عمیق” این امر ممکن خواهد بود.

یادگیری عمیق

سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری عمیق در زمان واقعی منجر به عکس العمل های ویژه آن موقعیت میگردند. موتورهای هوش مصنوعی به حجم عظیم داده ها دسترسی دارند. البته تا زمانی که داده ها تحلیل و منجر به یک پاسخ عملیاتی نشوند کارایی مفیدی نخواهند داشت. اهمیت هوش مصنوعی در خودکار بودن است. هوش مصنوعی لزوماً به جای شما فکر نمی کند. کاری که هوش مصنوعی میتواند انجام دهد رسیدن به نتیجه گیری ها، یافتن الگوها و عکس العمل به موقعیت هاست. یک سیستم در طول زمان یاد میگیرد و این قابلیت ارزش آن را بیشتر میکند. به این ترتیب آینده دیجیتال ساینیج ها با تجهیز شدن به هوش مصنوعی و استفاده از یادگیری عمیق چگونه خواهد بود؟

تجربیات شخصی سازی شده

هر مشتری میخواهد احساس مهم بودن و تجربه ای شخصی داشته باشد. هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ابزاری برای رسیدن به این اتفاق هستند. به زودی سیستم های دیجیتال ساینیج که به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق مجهز شده باشند میتوانند مشتری ها را بخاطر بیاورند.

مانند مغازه های قدیمی که زمانی مشتریان خود را به نام می شناختند دیجیتال ساینیج ها میتوانند به مشتریان خوش آمد بگویند. آنها با شناختن یک مشتری به او سلام می کنند و اطلاعات مفیدی درباره حراج ها باتوجه به سابقه خریدش نمایش میدهند. اما این کار نباید این حس را در مشتری ایجاد کند که امنیت حریم خصوصی اش به خطر افتاده است.

تبلیغات هدفمند با دیجیتال ساینیج و هوش مصنوعی
تبلیغات هدفمند با دیجیتال ساینیج و هوش مصنوعی

محتوای مرتبط

میزان خرید از مغازه ها روز به روز کمتر میشود و خرید آنلاین طرفداران بیشتری پیدا میکند. این بدین معنی است که  خرده فروشان نیاز دارند تجربیاتی شخصی برای خریدارانی که به فروشگاه سنتی آنها مراجعه می کنند ایجاد نمایند.فروشگاه های زیادی هستند که برای تبلیغ حراج ها یا نمایش جزئیات کالاهای خود از دیجیتال ساینیج استفاده می کنند. هوش مصنوعی می تواند با شخصی سازی استفاده از دیجیتال ساینیج را یک مرحله به جلو ببرد، به این صورت که باتوجه به اطلاعاتی که از مشتری ها و رفتارهایشان جمع آوری شده محتواهای خاصی تولید می شود که در زمانی خاص به نمایش درآید. این اصل کلی برای آگاه شدن از اینکه مصرف کننده اکنون چه چیزی را میخواهد ببیند می باشد.

با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دو روش برای توسعه دادن نمایش محتواها وجود دارد: استفاده از داده ها در موقعیت یا ایجاد تبلیغات شخصی سازی شده.

برای مثال در مورد موقعیت ها از قبل این اطلاعات وجود دارد که خرید عینک آفتابی بعد از روزهای آفتابی افزایش پیدا می کند اما این اطلاعات همیشه نمی توانند درست باشند. یادگیری عمیق با جمع آوری و یکپارچه سازی محتوایی که اطلاع از موقعیت ها میدهند این اطلاعات را بهبود می بخشد. مثلاً سیستم دیجیتال ساینیج با گرفتن اطلاعات از داده های هواشناسی تشخیص میدهد که امروز بارانی است و عینک آفتابی تبلیغ نمی کند. یا با استفاده از حسگرها تشخیص میدهد که کسی درحال خرید عینک آفتابی نمی باشد. این یادگیری به دیجیتال ساینیج اجازه میدهد که بجای نمایش دادن پیشنهادات عینک آفتابی چیزی را نمایش دهد که مشتری ها اکنون بدنبال آن هستند، مانند چتر.

یادگیری عمیق به همراه یک سیستم هوش مصنوعی میتواند هدفگذاری شخصی انجام دهد. اگر یک مرد خریدار وارد لباس فروشی شود دیجیتال ساینیج تشخیص میدهد که او در گذشته کفش پیاده روی خریده است و از این اطلاعات برای نمایش دادن پیشنهادات کالاهایی که مرتبط با این خرید است استفاده می کند و او را برای خرید بیشتر تشویق می نماید.

هوش مصنوعی چطور دیجیتال ساینیج شما را کامل خواهد کرد؟

سرمایه گذاری در دیجیتال ساینیج و هوش مصنوعی در حال رشد است. افزایش بازار دیجیتال ساینیج و هوش مصنوعی نشان میدهد که سازمان ها بیشتر به این فناوری تمایل پیدا می کنند و ارتباطات دیجیتال هوشمند درحال فراگیر شدن می باشند.

برنا گستران دانش