طراحی دیجیتال ساینیج

مخاطبان خود را در نظر داشته باشید

همه مخاطبان به یک شکل در برابر یک طراحی دیجیتال ساینیج عکس العمل نشان نمی دهند. سن یک فاکتور مهم است. برای مثال اگر شغل شما به گونه ای است که متوسط سن مخاطبان آن 60 سال است طراحی دیجیتال ساینیج شما نباید بر روی شبکه های اجتماعی تمرکز داشته باشد و با توجه به اینکه تنها 18 درصد از افراد 50 تا 64 ساله بر روی تلفن همراه خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، شانس کمی برای جذب مخاطبان خود از طریق شبکه های اجتماعی خواهید داشت. اما اگر صاحب یک فروشگاه لباس های مد روز در یک مرکز خرید مدرن می باشید میتوانید مشتریان جوان خود را با محتوایی که بر اساس شبکه اجتماعی طراحی شده تحت تأثیر قرار دهید. یا اگر شرکت شما یک محیط حرفه ای با مدیران جدی و مجرب است به یک طراحی با طرح رنگ های ساده نیاز خواهید داشت.

توجه به محل نصب

دیجیتال ساینیج شما در یک محل عبور و مرور نصب شده است یا محل فروش یا محل انتظار؟ جواب این سوال باید در تعیین مقدار و سرعت ارائه اطلاعات برای طراحی دیجیتال ساینیج به شما کمک کند.

برای نمایشگری که در محل عبور افراد نصب شده، مانند کیوسک های مسیر یابی فرودگاه و بیلبوردهای دیجیتال کنار بزرگراه ها، به یاد داشته باشید که زمان بسیار کمی جهت جلب توجه عابرین خواهید داشت و باید تلاش کنید اطلاعات ارائه شده شما تا بیشترین حد امکان مختصر و برجسته باشد. زیرا زمان متوسط نگاه کردن به چیزی مانند بیلبورد کنار بزرگراه ها 2 ثانیه است که زمان زیادی برای تحت تأثیر قراردادن افراد نیست.

نمایشگرهایی که در محل فروش هستند زمان بیشتری برای جلب توجه افراد دارند اما هنوز باید درنظر داشت که مخاطبان این نمایشگرها برای منظور خاصی در آن محل حضور دارند. در این موارد باید روی محتوای متناسبی که فرصت های موجود در آن لحظه را اطلاع رسانی می کنند تمرکز کنیم. مثل حراج ها یا هدایایی که فروشگاه ها ارائه می دهند. همچنین باید مدتی را که خریداران در محدوده نمایش طراحی دیجیتال ساینیج شما هستند در نظر داشته باشید که به شما کمک می کند زمان تغییر بین طراحی ها را تعیین کنید. اگر یک خریدار در مدتی که در محدوده دید صفحه نمایش قرار دارد یک نوع از طراحی دیجیتال ساینیج را ببیند خسته می شود و دیگر به صفحه نمایش نگاه نمیکند. مطمئن شوید تمام اطلاعاتی که برای نمایش در طراحی دیجیتال ساینیج خود قرار داده اید در مدت زمانی که مخاطب در محدوده دید صفحه نمایش قرار گرفته انتقال یابد.

نمایشگرهای نصب شده در محل های انتظار دارای مخاطبینی ماندگار هستند. افراد منتظر در موقعیت هایی مثل صف مشتریان یا اتاق های انتظار به دنبال هرچیزی هستند که ذهن خود را با آن مشغول کنند. این بدین معنی است که میتوانید پیام های طولانی تر و اطلاعات بیشتری برای آنها نمایش دهید، اما برای جلب توجه آنها باید با تلفن های همراه شان رقابت کنید. برای رسیدن به این منظور می توانید سوالات بی اهمیت یا واقعیت های سرگرم کننده را با تبلیغات و اطلاعات مهم دیگر ترکیب کنید تا توجه مخاطبان را به سمت نمایشگر خود حفظ کنید.

بروز رسانی طراحی دیجیتال ساینیج

اگر بطور مداوم طراحی دیجیتال ساینیج خود را تغییر ندهید بازدید کنندگان دائمی شما بعد از مدتی دیگر به نمایشگرها توجه نخواهند کرد. اما لازم نیست که هر بار طراحی دیجیتال ساینیج خود را از ابتدا آغاز کنید. می توانید فقط تصاویر تازه را به محتوای خود اضافه کنید یا طراحی همان محتوای قبل را تغییر دهید. یا اینکه به قسمت هایی که قبلاً ساکن بوده اند حرکت اضافه کنید و در نهایت می توانید تنها رنگ طراحی دیجیتال ساینیج را تغییر دهید.

اصول طراحی را به یاد داشته باشید

هدف شما در طراحی دیجیتال ساینیج جذب نگاه مخاطبان و انتقال روان اطلاعات به آنها می باشد. در موارد ایده آل می توانید یک طراح گرافیست استخدام کنید که این طراحی دیجیتال ساینیج را برای شما انجام دهد، اما با درنظر گرفتن اینکه چند بار در سال محتوای خود را تغییر می دهید شاید استخدام یک گرافیست برای این منظور در برخی موارد غیراقتصادی باشد. خوشبختانه با تمرکز بر روی چند مورد می توانید خودتان در کمترین زمان یک محتوا برای خود طراحی کنید.

انتخاب فونت

برای محتوای نمایشگرهای خارجی قابل خواندن بودن متن ها را باید در نظر داشته باشید. بیشتر از دو نوع فونت را در طراحی دیجیتال ساینیج استفاده نکنید و در نهایت از متناسب بودن فونت با پیام خود مطمئن باشید.

طراحی دیجیتال ساینیج
رنگ در طراحی دیجیتال ساینیج

رنگ ها

بهتر است متن های تیره را در زمینه روشن قرار دهید و در استفاده متن سفید روی زمینه سیاه احتیاط کنید زیرا در صورت کوچک بودن متن ها خواندن آنها سخت خواهد بود. همچنین رنگ های شما در کنار یکدیگر باید جذابیت بصری داشته باشند. رنگ های مکمل در کنار هم به خوبی قرار می گیرند. رنگهایی که در چرخ رنگ کنار هم قرار میگیرند و رنگ های مشابه نام دارند نیز به همین ترتیب هستند. بهتر است از رنگ های کمی استفاده کنید. یک رنگ مسلط، یک رنگ متضاد و برجسته و شاید یک رنگ برای تأکید که میتواند بخشی از رنگ تصاویر باشد.

ترکیب بندی

وقتی نوبت به ترکیب بندی می رسد استفاده از قانون یک سوم راهنمای خیلی خوبی است و کمک میکند تا به تعادل نامتقارن برسید. عدم تقارن نگاه را جذب می کند و جذابیت بصری بیشتری از تقارن در تصویر دارد اما به شرطی که درست استفاده شود. به صورت فرضی طراحی دیجیتال ساینیج خود را به نه مستطیل هم اندازه تقسیم کنید. محتواهایی که نزدیک به تقاطع خطوط قرار بگیرند جلوه بیشتری دارند و این نقاط همانجایی است که عناصر مهم خود را باید قرار دهید. همچنین باید یک سوم از صفحه با تصویر پر شود و در هر یک از دو سوم دیگر یک زمینه خنثی به همراه متن قرار بگیرد تا طراحی ظاهری تمیز و ساده داشته باشد.

حرکت

اگرچه متحرک کردن هر چهار گوشه تصویر وسوسه کننده است اما این کار را نکنید. خواندن متون متحرک کمی سخت است و داشتن بیش از یک عنصر متحرک در صفحه تمرکز مخاطب را در دریافت پیام اصلی از بین می برد. ایجاد حرکت باید برای جلب نگاه مخاطب بدون آسیب زدن به رساندن پیام محتوا بکار گرفته شود. برای جلب توجه مخاطب به یک آگهی یا خبر مهم پس از نمایش چشمک زن متن برای مدت کوتاه به نمایش دادن پیام اصلی بپردازید. برای خلق جذابیت بصری یک حرکت مختصر بالای یک تصویر ثابت یا وجود چیزی که به آرامی حرکت می کند میتواند بدون اینکه حواس مخاطب را به حاشیه معطوف نماید جلب توجه کند.

خوانایی

موارد فوق در خوانا بودن  طراحی دیجیتال ساینیج تأثیر دارند اما نکات دیگری نیز در این مورد وجود دارند. بهتر است پیام خود را در قالب کمترین کلمات ممکن ارسال کنید. کلمات کمتر به معنی تأثیر گذاری بیشتر هر یک از کلمات می باشد. حتی نیازی نیست که از یک جمله کامل استفاده کرد. اگر ضروری است که از کلمات بیشتری استفاده کنید مطمئن شوید که طول پیام بر روی صفحه نمایش به اندازه ای است که قابل خواندن باشد. همچنین بررسی کنید اندازه محتوای شما به حدی باشد که از هر نقطه ای که بیننده بتواند صفحه نمایش را ببیند قابل خواندن باشد.

ویرایش

هر اشتباه در طراحی محتوا می تواند پی آمد بدی داشته باشد. یک بار دیگر محتوای خود را بررسی کنید و از فرد دیگری نیز بخواهید آن را بررسی کنند تا مطمئن شوید هیچ گونه اشتباهی در طراحی یا متن ها وجود نداشته باشد. زیرا این اشتباه ممکن است باعث تمسخر شما در شبکه های مجازی شود و مطمئناً این توجهی نیست که شما به دنبال آن باشید! در نهایت اطمینان یابید که تمام اطلاعاتی که در محتوای شما وجود دارند درست باشند. اگر پیام های شما صحیح نباشند شما فرصتی را که در جلب توجه دیگران بدست آورده اید به راحتی از دست می دهید.

یک دعوتنامه در طراحی دیجیتال ساینیج خود قرار دهید

اگر موفق شده باشید توجه یک بیننده را جلب کنید قطعاً نمی خواهید این فرصت را به آسانی از دست بدهید و می توانید مخاطبان را به انجام کاری که می خواهید دعوت کنید. از افعال قوی برای تشویق آنها استفاده کنید. می توانید بگویید به کجا مراجعه کنند یا کدام صفحه وب را باز کنند.

نتیجه گیری

تأثیر دیجیتال ساینیج شما تنها به اندازه تأثیر گذاری محتوای نمایش داده شده بر روی آن است. با اینکه ممکن است برای یک فرد غیر طراح ایجاد کردن محتوا ترسناک باشد، معمولاً امکان دارد به دلایل اقتصادی مجبور شوید که خودتان شروع به طراحی کنید، و اگر کمی خوش شانس باشید و نکات ذکر شده در بالا را نیز رعایت کنید، احتمالاً می توانید اطلاعات مورد نظر خود را به همراه جذابیت های بصری به مخاطبان خود ارائه دهید.

برنا گستران دانش