برق حرارتی

پروژه دیجیتال ساینیج برنا رسانه در شرکت تولید نیروی برق حرارتی

شرکت برنا گستران دانش،نرم افزار دیجیتال ساینیج برنا رسانه را در وزارت خانه ها و سازمان ها و شرکت های مادر تخصصی بزرگ و مرکزی ایران نصب و راه اندازی کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.

پیرو نصب و راه اندازی دیجیتال ساینیج برنا رسانه در وزارت نیرو و تصمیم گیری سازمان برای یکپارچه سازی اطلاع رسانی در تمامی ساختمان های زیر مجموعه مانند توانیر توزیع برق ، برق منطقه ای و آب و فاضلاب و .. شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو بوده که از این امر مستثنا نیست .

در همین راستا چندین نمایشگر در ساختمان های پراکنده شرکت نصب و راه اندازی شد و به سرور  موجود در وزارت نیرو اتصال گردید  و وزارت نیرو طی سیاست های مدیریتی یکی از ناحیه های موجود در دیجیتال ساینیج برنا رسانه را به واحد روابط عمومی آن مجموعه اختصاص داد

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت با توجه به کاربری های بسیار مناسب دیجیتال ساینیج برنا رسانه در سازمان ها برای تبدیل مدل اطلاع رسانی سنتی مجموعه به اطلاع رسانی دیجیتال خواستار این شد که این سیستم را به صورت مستقل در زیر مجموعه ها و ساختمان های پراکنده خود شرکت تولید نیروی برق حرارتی به جریان بیاندازد عمده استفاده از دیجیتال ساینیج برنا رسانه در این سازمان پوشش دهی بحث های خبری و اتصال به rss های آنلاین حوزه برق بوده و استفاده از بریده جراید در آن سازمان بسیار مورد استقبال پرسنل قرار گرفته و همچنین زمان بندی و مدیریت مستقل هر کدام از نمایشگرها به واحد های مختلف از جمله ماژول های پر کاربرد در این سازمان می باشد .

برق حرارتی

اجرای دیجیتال ساینیج برنا رسانه در سازمان های دولتی منوط به شناخت کامل از آن مجموعه و مدل اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی آن سازمان می باشد که در این راستا به توضیح خلاصه ای از مجموعه شرکت های مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی می پردازیم :

در بحبوحه سخت ترين سال هاي جنگ تحميلي كه تاسيسات صنعتي ايران يكي پس از ديگري با بمباران هاي پي در پي تخريب مي شدند، تصميم گيران بر آن شدند كه 8 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست بيگانگان از منابع ملي، در سال 1366 نسبت به تشكيل شرکت برق ايران در قالب معاونت طرح و توسعه شركت توانير اقدام ورزند. پس از آن به مدت 10 سال اين تشكيلات جديد براي حفظ تاسيسات، بازسازي و ايجاد ظرفيت هاي جديد تلاش كرد تا در نهايت در سال 1375 سازمان توسعه برق ایران به عنوان يكي از بازوهاي اجرايي وزارت نيرو شکل گرفت.در حال حاضر در پي سالها فعاليت اين شرکت،‌ هم اينك در بخش توليد برق به بيش از 95 درصد خودكفايي در ساخت داخل تجهيزات دست يافته ايم و به موازت اين بخش، توانمندي كشور در ساخت تجهيزات مورد استفاده در بخش هاي توزيع به 100 درصد و در بخش انتقال به بيش از 97 درصد رسيده است.

هيأت وزيران براساس پیشنهادهای مشترک وزارتخانه های نیرو و امور اقتصادی و دارایی و ماده واحده قانون استفساريه در خصوص اختيار اصلاح اساسنامه سازمانها، شركتها و مؤسسات دولتي و وابسته به دولت، اساسنامه شركت سهامي سازمان توسعه برق ايران را به «شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي» اصلاح و تصويب كرد.

با تایید این اساسنامه در تاریخ 12/11/1393 توسط شورای نگهبان روند تبدیل سازمان توسعه برق ایران به شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی وارد مرحله نهایی گشت و این شرکت در تاریخ 15/7/1394 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

از اهداف شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی می توان به ساماندهی فعالیت‌های تصدی دولت در زمینه تولید نیروی برق حرارتی متصل به شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور و نیز  راهبری شرکت‌های زیرمجموعه و برنامه ریزی، مدیریت، توسعه و بهره‌برداری از نیروگاه‌های یادشده در چارچوب سیاست‌های وزارت نیرو و تسهیل مشارکت بخش غیردولتی در تولید برق حرارتی اشاره کرد.

برخی از مهم ترین وظایف و ماموریت های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به شرح ذیل است:

  1. برنامه ریزی و مدیریت( توسعه و بهره برداری) ظرفیت های تولید برق حرارتی در چارچوب برنامه های جامع وکلان وزارت نیرو
  2. ساماندهی و مدیریت شرکتهای تولید کننده برق حرارتی که تمام یا بخشی از سهام آنها متعلق به دولت است.
  3. توسعه ظرفیت های تولید برق حرارتی در چارچوب مقررات مربوط
  4. همکاری با نهادهای ذیربط برای واگذاری نیروگاههای دولتی و سهام دولت در شرکتهای تولید نیروی برق به بخش غیردولتی و افزایش سهم این بخش در تولید برق در چارچوب مقررات مربوط
  5. انجام تمهیدات لازم برای جلب مشارکت بخش غیردولتی برق در احداث نیروگاه های جدید و توسعه ظرفیت و بهینه سازی نیروگاه های موجود، در جهت تحقق برنامه های مصوب وزارت نیرو
  6. اجرای سیاستها، برنامه ها و مصوبات وزارت نیرو
  7.  ارتقای بازده نیروگاه های حرارتی با توسعه روشهایی مانند تولید همزمان برق و حرارت و برودت و تولید آب شیرین با استفاده از حرارت بازیافتی

با توجه به تکنولوژی  موجود، امروزه سازمان ها و ارگان ها جهت نمایش محصولات و خدمات خود از تابلوهای تلویزیونی استفاده می­کنند.

Signageیا همان سیستم اطلاع رسانی بصری به معنای انتقال محتوا از طریق تصویر است که جایگزین سیستم های سنتی شده اند با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فن آوری های ارتباطی، مفهوم دیگری با عنوان Digital Signage  یا “سامانه نمایش محتوای یکپارچه” وارد ادبیات روابط عمومی ها گردید و جای خودش را در میان ابزارهای ریز و درشت روابط عمومی الکترونیک به خوبی یافت.
بر اساس پژوهش های انجام شده، اطلاع رسانی گرافیکی و تصویری دارای قدرت بسیار زیادی است و بر اساس همین تحقیقات، مهم ترین اولویت برای تولید و استفاده از محتوا، افزایش قدرت اطلاع رسانی با استفاده از جذابیت های بصری به شمار می آید.

 برنا گستران دانش