تعامل هوش مصنوعی و دیجیتال ساینیج

تعامل هوش مصنوعی و دیجیتال ساینیج

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی نسبت به دیجیتال ساینیج هنوز در جامعه، جریان اصلی نیست. اما با توجه به تحقیقاتی که در هفته گذشته در نمایشگاه جهانی بازی در لاس وگاس برپا شد، وضعیت تا سال 2025 بسیار متفاوت خواهد بود.

Scott Lampman  و  Sundar Swaminathan از شرکت اوراکل- یک شرکت فناوری کامپیوتری- تحقیقاتی را در زمینه رشد این تکنولوژی انجام دادند . تکنولوژی ها همانند دیجیتال ساینیج راه جدیدی را برای هتل ها و رستوران ها جهت منحصر به فرد کردن تجربه میهمانان فراهم می آورند.

Lampman می گوید که این لحظه هیجان انگیزی در صنعت میهمان نوازی (در هتل ها و رستوران ها) است زیرا این تکنولوژی ها مثل دیجیتال ساینیج می تواند به سرعت گسترش یابد و مصرف کنندگان به سرعت با آن هماهنگ و سازگار شوند.

Lampman در ادامه می گوید:” توانایی ما برای نوآوری و پذیرش این فن آوری ها در حال افزایش است.” وی گفت: 45% از مهمانان هتل ها، مایل به انتخاب اتاق خود به صورت آنلاین هستند و  کیوسک دیجیتال ساینیج و سیستم آنلاین دیجیتال ساینیج، این وظیفه را بر عهده دارد.

فناوری تشخیص چهره  توسعه می یابد

یکی از مطالعات اوراکل نشان داد که هتل ها و میهمانان آنها اغلب از تکنولوژی تشخیص چهره دیجیتال ساینیج استفاده می کنند. تقریبا سه چهارم صاحبان هتل یعنی حدود 74% جهت شناسایی میهمانانشان و 70% جهت دسترسی به اتاق ها، از سیستم تشخیص چهره دیجیتال ساینیج پشتیبانی می کنند.

62% از اکثریت میهمان ها از تکنولوژی تشخیص چهره دیجیتال ساینیج جهت شناسایی چهره میهمانان حمایت می کنند و 41% از آنها گفته اند که این قابلیت باعث شده تا آنها بیشتر به این مکان مراجعه کنند.

در رستوران ها، مشتری ها علاقه دارند که بدون اعلام نام و یا نشان دادن کارت شناسایی، شناخته شوند. حدود نیمی از آنها گفته اند که تشخیص چهره و تصویربرداری سه بعدی دیجیتال ساینیج در رستوران، تجربه خوبی برای آنهاست.

تقریبا نیمی از صاحبان رستوران ها بیان داشته اند که فناوری تشخیص چهره و تصویربرداری سه بعدی دیجیتال ساینیج تا سال 2025 تکنولوژی اصلی خواهد بود. آنها می گویند این امر می تواند برای کنترل امنیت،کیفیت غذا، شناخت میهمانان، میزان احساسات میهمان و شناخت کارکنان کاربرد داشته باشد.

هوش مصنوعی در تعامل با دیجیتال ساینیج
هوش مصنوعی در تعامل با دیجیتال ساینیج

واقعیت مجازی زمین را در بر می گیرد

مزیت این تکنولوژی را صاحبان و میهمانان در هتل ها می بینند. اکثر صاحبان هتل یعنی حدود 68%  ، این تکنولوژی را جهت آموزش کارکنان خود مورد استفاده قرار می دهند در حالی که عده ای هم آن را برای سرگرمی میهمانان در نظر می گیرند.

صاحبان رستوران ها معتقدند که تا سال 2025 تکنولوژی واقعیت مجازی، تکنولوژی اصلی خواهد بود. بیش از نیمی از آنها می گویند که این تکنولوژی در افزایش بهره وری رستوران ها، بهینه سازی طراحی و آموزش کارکنان مفید خواهد بود.

هوش مصنوعی در رستوران ها؟

هنگامی که هوش مصنوعی به رستوران ها می آید،34% براساس تجربه گذشته خود، مواردی را پیشنهاد می دهند و 36% دوست دارند این فناوری را داشته باشند.

در مورد دستیار مجازی نیز 31% از مصرف کنندگان گفته اند که سفارش از این طریق موجب بهبود تجربه گذشته آنها می شود و 42% گفته اند که می خواهند این تکنولوژی را داشته باشند.

رباتیک: واکنش های متفاوت 

بین صاحبان هتل ها و میهمان ها اختلافی بر سر پذیرش ربات ها وجود دارد. اکثر صاحبان هتل ها خواستار ربات هایی برای چک کردن هستند و درصدی نیز ربات ها را جهت تمیز کردن و پاکسازی محیط می خواهند. در مقابل تنها 33% از میهمان ها علاقه مندند که توسط ربات ها مورد استقبال قرار گیرند.

Swaminathan مدیر ارشد اوراکل، در زمینه بازاریابی راه حل های صنعتی، مسافرت و حمل و نقل می گوید: در صنعت رستوران، مردم آمادگی کامل برای پذیرش روبات ها را ندارند.

نیمی از مصرف کنندگان بر این باورند که وقتی توسط یک روبات مورد استقبال قرار می گیرند، تجربه آنها را بهبود نخواهد بخشید بلکه آن را تهاجمی می بینند.

با این حال بسیاری از صاحبان رستوران ها انتظار دارند تا سال 2025، ربات ها تکنولوژی اصلی باشند. آنها روبات ها را در تمیز کردن، آموزش کارکنان، بررسی کیفیت، تهیه غذاهای آشپزخانه، خدمت به میهمانان فعال می بینند.

میهمانان با اطلاعات شخصی به راحتی کار می کنند

یکی از مطالعات اوراکل نشان داد که بسیاری از میهمانان حاضر به ارائه اطلاعات شخصی خود به هتل ها هستند.

56% اطلاعات مربوط به زبان خود را به راحتی منتشر می کنند.(21% نسبتا راحت هستند)

46% اطلاعات مربوط به رژیم های غذایی و بیماری آلرژی خود را کاملا راحت بیان می کنند.(25% نسبتا راحت هستند)

36% اطلاعاتی را در مورد سرگرمی های خود منتشر می کنند.(28% نسبتا راحت هستند)

30% اطلاعات مربوط به فعالیت های مقصد خود را منتشر می کنند(29% نسبتا راحت هستند)

وقتی در رابطه با اینکه هتل ها و رستوران ها در زمینه تکنولوژی جدید چه کاری باید انجام دهند، پرسش و پاسخ می کنیم، Swaminathan می گوید:  باید در جهت تجربه بهتر میهمانان سرمایه گذاری کرد.

Lampman  می گوید: این اختلاف و اصطکاک را هر چه بیشتر حذف کنیم، بهتر می توانیم به میهمانانمان خدمت کنیم.

برنا گستران دانش