نگاهی به رسانه های دیجیتال

نگاهی به رسانه های دیجیتال

دیجیتال ساین ایج (Digital Signage)، وسیله ای بسیار مفید و جذاب جهت تهیه مضامین چند رسانه ای برای صاحبان مشاغل، فروشندگان کالا و شرکت های تبلیغاتی است. یعنی دقیقاً کسانی که مزایای تبلیغ کردن، توسعه دادن و سرگرم کردن مصرف کننده نهایی را درک می کنند.
تام پرچینسکی، مدیر عامل تعاونی

رسانه تبلیغاتی سنتی که عموماً نیازمند کار فراوان، مواد فشرده و شرایطی خاص است این روزا جای خود را به مانیتورهای تخت، مضامین دیجیتالی، شبکه، کنترل از راه دور و نزدیک اغلب از طریق اینترنت در فضای مجازی جهانی، داده است. نمایشگرهای دیجیتال غیرتجای نیز پتانسیل های بالاتری را فراهم می کنند. تا پایان سال 2010 ارزش پروژکشن های تبلیغاتی سود آور به 6/2 میلیادر دلار می رسد (بله، میلیارد).

طبق معمول همیشه وقتی تکنولوژی جدیدی گسترش پیدا می کند و شناخته می شود، کارخانه های مرتبط با آن واژه « digital signage » را انتخاب می کنند و نام آنرا با عجله و به راحتی می پذیرند، به جای آنکه ماهیت و هدف آن وسیله و تکنولوژی جدید را بدانند. به علاوه، این خیلی مهم است که درک کنند « digital signage » در برگیرندة مانیتورهایی است که بسیار فراتر از صرفاً پیام های تبلیغاتی است. مثلاً شامل نمایشگر دیجیتالی است که در مراکز گردشگری برای اعلام اطلاعات بکار می رود. با این حال « digital signage » در طول سالیان متمادی مبدل به وسیله ای استاندارد و سازماندهی شده، گشته است که برای توصیف هسته های سخت افزار و نرم افزار که در برگیرنده بخش صنعتی و پویاست بکار می رود. ضمناً واژه های دیگری نیز برای توصیف دیجیتال ساین ایج به کار می رود که شامل: شبکه های تبلیغاتی، شبکه های اجباری شنوندگان یا بینندگان ( کسانی که به چیزی گوش می کنند و یا آن را نگاه می کنند، بدون اینکه خودشان بخواهند)، بینندگان اجباری تلویزیون، تبلیغات دیجیتال، نمایشگرهای دیجیتال، تبلیغات رسانه ای دیجیتال، شبکه های رسانه های دیجیتال ، پیام های دیجیتال،فروشگاه های دیجیتال (POP)، صدا و سیما دیجیتال، شبکه های دیجیتال ساین ایج،نشانه های دیجیتالی، شبکه های ارتباطی پویا، پویایی خارج از خانه ، ساین ایج های پویا، تلویزیون های فروشگاهی ، شبکه تلویزیون های فروشگاهی، فروشاز طریق دکه، شبکه های تبلیغاتی محدود، تبلیغات خارج از خانه، شبکه های رسانه ای خارج از خانه، تصویرهای خارج از خانه، رسانه های مکان محور، رسانه های دیجیتالی جزئی، رسانه های جزئی، شبکه های رسانه ای جزئی و صفحه تصویر.

گفته می شود که بهترین تعریف و تنها واژه ای که خیلی اوقات مورد استفاده قرار می گیرد همان «digital signage» است . ( اگر چه که این کتاب بیش از هر چیز دیگری از نظر تجاری بر پایه دیجیتال ساین ایج است) این کتاب در واقع در مورد رسانه های نمایشگر دیجیتال جهانی است که در آن ساین ایج های (تجاری) دیجیتال بخش بزرگی را تشکیل می دهند اما بی شک دربرگیرنده تمام آنها نیستند. در واقع، عنوان کتاب، دیجیتال ساین ایج، نرم افزار، شبکه تبلیغات، نمایشگرها و الفبای درک تجارت؛ انتخاب شده تا با مفهوم آن منطبق باشد. خلاصه، هدف کتاب دیجیتال ساین ایج هم کاربردهای تجاری تکنولوژی و هم سایر کاربردهای دیگر است.
ویکیپدیا رسانه های دیجیتال(digital signage) را «یک نوع تبلیغ فوق العاده» می داند که در آن مفاهیم و پیام ها با تصاویر الکترونیکی خود را نشان می دهند و یا دیجیتال ساین با هدف بیان یک پیام مشخص در زمان و مکان خاص بارز می شود.

 

شرکت برنا گستران دانش

ارسال نظر

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>