محتوای دیجیتال ساینیج

محتویات بخش خلاق دیجیتال ساینیج

شاید برخی بخش “سخت افزاری” دیجیتال ساین ایج را بخش “خلاق” آن بنامند. این بدان خاطر است که محتویات یا سخت افزار بخشی است که بالاترین میزان خلاقیت در آن رخ میدهد. به علاوه، اهمیت این بخش از تجارت نباید نادیده گرفته شود. در بخش سخت افزاری دیجیتال ساین ایج، جزئیات ویژه شامل مضامین روی صفحه نمایش، برنامه ریز و زمان بندی، تامین محتویات، تکرار برنامه ها، پویایی محل نمایش و کنترل شبکه هستند.
محتویات روی صفحه نمایش در دیجیتال ساین ایج ها خیلی متنوع اند و این یکی دیگر از دلایل رشد رسانه هاست. علاوه بر سیگنال های صوتی و تصویری که از تلویزیون های بزرگ در فضای باز پخش می شوند، ماهواره های مستقیم تلویزیون (DBS)، ….، اینترنت و تلویزیون هایی با پروتوکل اینترنتی (IPtv) پایه و اساس برنامه هایی هستند که دیجیتال ساین ایج ها و نمایشگرها در بردارند. این سیگنال ها فقط بخشی از این وسیله را پر می کنند که اصطلاحاً ناحیه یا منطقه نامیده می شوند. بقیه مضامین یکجا و در مناطق دیگر به شکل عکس، پاورپوینت، انیمیشن (نقاشی متحرک) و سایر فرم های پر تحرک نشان داده می شود.
خلاصه اینکه، وقتی پای استفاده خلاقانه از بخش های مختف مضامین متحرک که همزمان در بخش های مختلف صفحه نمایش و یا نمایشگرهایی که دربرگیرنده دیجیتال ساین ایج در تمام دنیا هستند، در میان باشد هیچ محدودیتی وجود ندارد و گویی آسمان در دستان شماست. به علاوه ، تبلیغات جدید و وجود تجارت های هرچند جزئی، صاحبان مشاغل و افراد تشویق به داشتن چنین شبکه هایی می کند. یک لیست نمونه و یا جدول محتویات شامل تصاویر چندگانه که به طور همزمان پخش می شوند است که خود در برگیرندۀ عکس، انیمیشن، ویدئو های زنده (چه به طور زنده پخش شود و چه باز پخش آن نشان داده شود) و تبلیغات صوتی (شنیداری) می باشد و هدف همه آنها تعلیم دادن، سرگرم کردن، آگهی دادن و اصلاح الگوها و در نهایت فرستادن پیامی ویژه برای مخاطبانی خاص، قابل شناسایی و عموماً در حال حرکت و جنب جوش است.
ارزش آن همچنین شامل لیستی از سخت افزارهای اساسی است که میان افزار نامیده می شود(middle ware) و برنامه ها را راه اندازی می کند و باعث می شود که مضامین روی صفحه نمایش نشان داده شوند. انتخاب سرور و سخت افزار مدیا پلیر (Media player) نیز یکی از مهمترین بخش های این میان افزار است. خیلی از آدم ها در دنیای دیجیتال ساین ایج ها، میان افزارها را ” سیستم کنترل سخت افزاری” می نامند تا ساختار آنرا راحتتر توصیف کرده باشند.
جالب اینکه، در معرفی اخیر سخت افزار دیجیتال ساین ایج ذکر می شود که آنها معاف از گمرک می باشند تا زمان که به اندازه کافی کاربر داشته باشد و به آن پویایی ای که مد نظر است برسد. سخت افزارهای مجانی اقتصاد دیجیتال ساین ایج ها را جذاب تر می کند. این ویژگی در مشاغل کوچک و کاربران معمولی و غیر تجاری دیجیتال ساین ها مثل موسسات آموزشی، بیمارستان ها و کلیساها نیز کاربرد دارد.

دیجیتال ساینیج برنا رسانه
محتوای دیجیتال ساینیج

ارائه محتویات در پس دیجیتال ساین ایج های امروزی و وسایل آن 3 روش کلیدی برای توزیع وجود دارد:

اول ارائه به روش سنتی و از طریق سیم کشی این روش شامل سیم، کابل، Telco (مرکز تلفن منطقه) و سرویس اینترنتی است که سیم ها و سیگنال های آن به سرور تحویل داد می شود و سپس در جایی دورتر آن سیگنال ها توسط سیم ها به مخاطب ارائه می شود. این وسیله می تواند همچنین شامل نوشته های ثابت باشد که برای شبکه های منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
دوم ارائه به شکل بی سیم است و این همان شکلی است که برای تلفن های همراه استفاده می شود.
سوم ارائه محتویات از طریق ماهواره است. کمپانی هایی مثل HughesNet و Convergent (که امروزه مالک آن Technicolor است، که تابعه فرانسه است) سیستم و سرویس هایی را سفارش می دهند که نیازمند استفاده از ماهواره در همه مکان هاست. از هزاران مایل گرفته تا دهها هزار مایل بالاتر از سطح زمین این ماهواره ها داده ها را از یک نقطه در منطقه به نقطه ای دیگر می رسانند.
شکل ارائه هرچه که باشد، یکی از توانایی های دیجیتال ساین ایج که نظر فروشندگان را خیلی به خود جلب می کند، توانایی گسترش بازار فروش و به طور همزمان فرستادن مضامین و محتویات به دهها هزار مکان مختلف است. شکل 1.13، مثالی از 11 فروشگاه زنجیره ای و محل آنها را نشان می دهد که از بزرگترین خرده فروشی های آمریکا هستند. در چنین خرده فروشی هایی کاربرد دیجیتال ساین ایج بسیار ایده آل است.

شبکه ای کوچک در برگیرنده بخش عظیمی از تمام آمریکاست (حق چاپ محفوظ، Nilesen)

به هر حال، همانطور که قبلاً ذکر شد، ارائه دیجیتال ساین ایج ها هنوز هم در خیلی جاها با تکنولوژی بسیار پائینی انجام می شود و ارائه رسانه هایی مثل DVD هنوز هم به صورت دستی انجام میشود.
مسیر پیشرفت دیجیتال ساین ایج
اطلاعات به دست آمده و تجربه صنعت ارتباط از راه دور می گویند موضوع این است که چه زمانی انقلاب دیجیتال ساین ایج جهش می کند نه اینکه اگر جهش کند آینده این را به وضوح نشان خواهد داد.

در اینجا 5 مسیر ویژه در زمینه رشد سریع صنعت دیجیتال ساین ایج جهانی ذکر شده است:

1. شخصی سازی پیام ها برای تک تک افراد.
2. انتقال ضامین از یک دستگاه به دستگاهی دیگر و از شخص به شخص .
3.گسترش جهانی تلویزیون ویژه .
4.بالا بردن تکنولوژی دیجیتال در سراسر قاره ها و در همه رسانه ها و وسایل.
5.نیاز به افزایش فرصت های تبلیغاتی برای تولید کنندگان محصولات و سرویس ها در سطح جهان.
ارزیابی تغییرات بالا برای گویندگان رادیو و تلویزیون، اپراتورهای کانال ها، مرکز مخابرات، شرکت های تبلیغاتی و سایر هم پیمانان آنها خیلی دشوار است. به خصوص وقتی پای ترکیب تکنولوژی، نرم افزار و سخت افزارهای که تشکیل دهنده دیجیتال ساین ایج هستند به میان باشد.

شرکت برنا گستران دانش