قلمرو دیجیتال ساینیج (The scope of Digital signage)

قلمرو دیجیتال ساینیج (The scope of Digital signage)

اگر نگوئیم خیلی ها، باید بگوئیم بعضی از متخصصات فرهنگ و هنر که در مورد آینده مطالعه می کنند ، پیش بینی کرده اند که دیجیتال ساین ایج تا حدی رشد می کند که در هر منطقه متمدنی دیده می شود که می تواند شامل ساختارها و نمایشگرهای درونی و بیرونی ، تجاری و غیر تجاری و خانگی و غیر خانگی باشد. به علاوه، در هیچ نقطه ای از آینده نمی شود ردپایی از دیجیتال ساین ایج نباشد و بخش مهمی از زندگی آینده ما را تشکیل ندهد. در ضمن، بحث در مورد شکل و کیفیت کاربرد آن به همان اندازه برای این صنعت جدید با اهمیت است.
در این زمینه مشاغل مختلفی گسترش پیدا کرده اند که رسانه جدید را در آینده نشان می دهند و واحد های توسعه یافته ، پذیره نویسی سهام و سود سهام سالیانه اند.
بنیان اصلی صنعت دیجیتال ساینیج، بر پایه صنعت تبلیغات جهانی است که بزرگ و بزرگتر هم می شود. با اساس تحقیقات سازمان تبلیغات و رسانه های اطلاع رسانی، ایالات متحده در سال 2005 حدوداً 144 میلیارد دلار صرف تبلیغات کرده است. در مقیاس جهانی و بر اساس سازمان حسابرسی جهانی در سال 2005 حدوداٌ ، 385 میلیارد دلار خرج تبلیغات شده است و تا سال 2010 این میزان به نیم میلیارد دلار خواهد رسید.
بر اساس آمار ” نیلسن مانیتور پلاس” میزان دلاری که آمریکا در صنعت تبلیغات در سال 2006 خرج کرده است حدوداً 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و بر اساس منبعی دیگر، از این میزان 1 میلیارد دلار آن صرف دیجیتال ساینیج شده است. شکل 1-1قلمرو دیجیتال ساین ایج را از میان تبلیغات بیشمار و مناطق مختلف نشان می دهد. که این میزان حدوداً 3 درصد است.
نکته اینجاست که قلمرو دیجیتال ساینیج در مقایسه با شبکه های تلویزیونی یا پیام هایی که از طریق کابل ها مخابره می شود بسیار کوچک جلوه می کند. البته شکل قبلی هنوز به تغییر احتیاج دارد با خواندن این کتاب شما هم با این نظر موافق می شوید.
عکس 2-1 تصویری از مخارج تبلیغات را نشان می دهید و آنرا به عنوان نتیجه تحقیقات “ورونیس شولر اتیسون سان ” گزارش هوشمند تی ان اس مدیا، یونیورسال مک کان، تبلیغات در فضای آزاد اتحادیه آمریکا LAB/PWC ارائه می دهد. این چارت نمایشگر تمام ارزیابی های تبلیغات آمریکاست

قلمرو دیجیتال ساینیج (The scope of Digital signage)
تصویر شماره 1-1

شکل1.1
عکس 1.1 نشانگر تنها 3 درصد از هزینه هایی است که صرف ساین ایج ها در فضای باز در سال 2006 شده است، در حالی که دیجیتال ساین ایج ها کوچتر و پیشرفته تر هستند.

قلمرو دیجیتال ساینیج (The scope of Digital signage)
تصویر شمازه 2-1

هزینه تبلیغات پرداخته شده توسط مدیا تایپ در سال 2006 به میزان 165 میلیارد دلار (و روینس شولر گزارشات هوشمند TNS مدیا، یونیورسال مک کان، تبلیغات در فضای باز اتحادیه آمریکا و LAB/PWC)

قلمرو دیجیتال ساینیج (The scope of Digital signage)
تصویر شماره 3-1

هزینه تبلیغات رسانه های دیجیتال در فضای باز حدود 102 میلیارد دلار (روینس شولرایستوسان، گزارش هوشمند تی ان اس مدیا، یونیورسال مک کان، تبلیغات در فضای باز اتحادیه آمریکا LAB/PWC)

اندازه فروشگاه ها متغیر است، مثل هزینه های تبلیغات که می تواند متغیر باشد. دیجیتال ساین ایج نسبتاً درصد کمتری از فروشگاه های رسانه ای دیجیتال را تشکیل می دهد، حدوداً 102 میلیون دلار در سال 2006 (مراجعه به عکس 105) اگر چه انتظار می رود این میزان در آینده افزایش یابد.
مطالعات در شهر نیویورک نشان داده است که 1. خریداران پذیرای ویدئوهای کوتاه از طریق دیجیتال ساین ایج هستند. 2. ویدئوهای کوتاه جلوی امواج رکود تجاری را می گیرد. 3. ویدئوهای کوتاه مصرف کنندگان را به خرید یک محصول و یا استفاده از یک سرویس تشویق می کنند. شکل 1.6 این پدیده ها را با دقت بیشتری شرح می دهد. با این که تحقیقات، ارزیابی های گوناگونی را در جاهای مختلف این کتاب بیان می کند ولی نکته خیلی ساده است: صنعت تبلیغات پرقدرت و سودمند بازشناسی می شود و سپس آینده دیجیتال ساین ایج در آمریکا و در سطح جهانی تخمین زده می شود دیجیتال ساین ایج کارش را به خوبی انجام می دهد و آینده بهتری در انتظارش است. عکس 1.6 به درک بهتر این موضوع کمک می کند.
بخشی از دلیل این که صنعت تبلیغات خواستار توجه به پتانسیل رسانه جدیدی مثل دیجیتال ساین ایج است، رقابت آن با دیگر رسانه های جدید مثل VOD,MP3,DVR و اینترنت است. مثلاً مطالعات اخیر توسط هیات تحقیقات و NS نشان می دهد که حدود 16 درصد از خانواده های آمریکایی از اینترنت استفاده می کنند و برنامه های تلویزیون را به صورت آنلاین نگاه می کنند و هر سال این میزان دو برابر می شود. تحقیقات نشان می دهد راحتی و آسایش شخصی و اجتناب از دیدن پیام بازرگانی 2 دلیل اصلی استفاده کاربران از اینتر نت به جای تلویزیون است.

قلمرو دیجیتال ساینیج
تصویر شماره 4-1

دیجیتال ساین ایج احتمال خرید از پیش برنامه ریزی نشده را در یک محیط کوچک افزایش می دهد. یک نفر از سه نفر بعد از دیدن یک کالای بخصوص در نمایشگر یک فروشگاه آنرا خریداری می کند.

شرکت برنا گستران دانش

ارسال نظر

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>