دیجیتال ساینیج در کیوسک های خرده فروشی

سه مدل دیجیتال ساینیج در کیوسک های خرده فروشی

در گذشته هزینه و پیچیدگی دیجیتال ساینیج ها، عملگرهای کیوسک های خرده فروشی را از تحقیق در مورد مزایای بالقوه خود محروم کرد.

اما همانطور که صفحه نمایش های دیجیتال، یک جزء رایج کیوسک ها در محیط های دیگر می شود، علاقه به دیجیتال ساینیج برای کیوسک های خرده فروشی افزایش می یابد. دیجیتال ساینیج که به داینامیک ساینیج (Dynamic Signage)  نیز معروف است، یک فرم تخصصی چند رسانه ای حاوی اطلاعات، تبلیغات و پیام های مرتبط است.

سه فرمت اصلی دیجیتال ساینیج

استاتیک (Static)

ترکیبی (Hybrid)

داینامیک (Dynamic)

در حالیکه بسیاری از توسعه دهندگان دیجیتال ساینیج جهت دستیابی بهره وری، از صفحه نمایش های چندگانه بر روی ماشین های متعدد، حمایت می کنند، اما مدل ترکیبی (Hybrid) یک رویکرد ترجیح داده شده است، زیرا قدرت دو گزینه دیگر را در بر می گیرد.

دیجیتال ساینیج در کیوسک های خرده فروشی
دیجیتال ساینیج در کیوسک های خرده فروشی

Static Signage

استاتیک ساینیج(Jpeg  یا فرمت مشابه) ممکن است شامل صفحات تصویری با پس زمینه باشد که در آن محتوا در یک فرمت ثابت نمایش داده می شود که برای ارائه اطلاعات اساسی مناسب تر است.

مشکل ساینیج های استاتیک این است که در آنها معیارهای کمتری جهت میزان تأثیرپذیری وجود دارد.

با گذشت زمان، استاتیک ساینیج، به عنوان بخشی از  machine framework شناخته می شود و اغلب رد می شود یا نادیده گرفته می شود.

Hybrid signage

ساینیج ترکیبی، ترکیبی از محتوای استاتیک و داینامیک است که شامل صفحه نمایش دیجیتال و صفحه نمایش عکس است و در آن صفحه نمایش ها بوسیله pc یا منبع جایگزین که محتوایش از منبع local یا محلی و یا مرکزی و یا سرور از راه دور دانلود شده است، کنترل می شود.

مدل ترکیبی یک رویکرد توافقی است که یک گزینه موثر می تواند باشد.

Dynamic signage

در حالیکه استاتیک ساینیج  (Static Signage)تمایل به محو شدن یا ترکیب شدن در پس زمینه دارد و در نتیجه بی اثر می شود. رسانه دیجیتال داینامیک ( mpeg یا فرمت مشابه) همچنان فعال و جذاب است.

استفاده از ویدئوی حرکت کامل، موزیک یا ترک voice، متن تلطیف شده، محتوای بی نظیری را فراهم می کند.

داینامیک ساینیج  (Dynamic Signage)می تواند به صورت local  یا محلی و یا از راه دور کنترل شود و رسانه می تواند محتوا را از طریق تقسیم صفحه، بنر  و اطلاعات پیموده شده، ارائه دهد.

بر خلاف فرمت های دیگر، داینامیک ساینیج در طول زمان یکتایی و منحصر به فرد بودنش را حفظ می کند.برای مثال: اجرا کردن یک ویدئو کلیپ کوتاه روی نمایشگر کیوسک نصب شده، ممکن است بر مصرف کننده تاثیر بگذارد تا یک کالا با قیمت بالاتر و یا یک کالای اضافی خریداری کند.

دیجیتال ساینیج می تواند تأثیر مثبتی بر روی کیوسک ها داشته باشد، زیرا گستره ای از اطلاعات موجود در بازار را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

برخی از معیارهای مهم عملکرد و کارایی دیجیتال ساینیج در کیوسک ها عبارتند از:

1-    افزایش درآمد حاصل از ارتقای محصول

2-    مدت زمان خرید

3-    شاخص رضایت مشتری

4-    افزایش تعداد مشتریان با استفاده از کیوسک

برنا گستران دانش