دیجیتال ساین ایچ

سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج چه کسانی هستند؟

بی شک چیزی که برای درک صحیح از پویایی دیجیتال ساین ایج ضروری است، درک اجزای تشکیل دهنده و مختلف آن است و به ویژه نصب آن در مکانی که جلوی دید فرد تازه وارد باشد. اگر چه لیست زیر همه چیز را در بر نمی گیرد اما نقش های مختلف سرمایه گذاران را طبقه بندی می کند.

تبلیغ کنندگان :

همانطور که در بارها در برنا گستران دانش ذکر شده، نیروی محرکه واقعی که در پس توسعه و گسترش دیجیتال ساین ایج در سطح جهانی قرار دارد تبلیغ کنندگان هستند، که بیشتر آنها دیجیتال ساین ایج را با تبلیغ در میان مشتریان گسترش می دهند. با این وجود، خیلی منطقی است که تبلیغ کنندگان امروزی بخواهند بدانند دیجیتال ساین ایج های کنونی چه فرقی یا نوع سنتی آن دارند. به عبارت دیگر تفاوت میان ساین ایج های ثابت و دیجیتال ساین ایج و نمایشگرهای دیجیتال و یا فرق بین تلویزیون های سنتی و تبلیغات دیجیتال چیست؟

اپراتورهای شبکه

اپراتوری شبکه شغلی است که با موقعیت و مکان مالکان و کاربر نهایی در ارتباط است و هسته سیستم را خلق و مدیریت می کند. هسته ای که محتویات صفحه نمایش دیجیتال ساین ایج را نشان می دهد. اپراتور شبکه معمولاً قادر به فراهم کردن محتویات سودمند و سخت افزارهای تکنیکی است. در عین حال همچنین می تواند تنها بخشی از زیرساخت آنرا فراهم کند و در ضمن به مالک و فروشنده این اجازه را می دهد که با دیگر فروشندگان ارتباط داشته باشند و از سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج محسوب شوند.

تولید کنندگان تکنولوژی سیال، تعاملی، با صفحات لمسی و امواج رادیویی

سیال بودن، داشتن صفحات لمسی و دارا بودن امواج رادیوئی ممکن است به نظر مثل یک ” لبه تیز و برنده” بیاید. که برای آینده دیجیتال ساین ایج بسیار مهم است و این بدین خاطر است که این ویژگی ها برای دیجیتال ساین ایج هایی که دارند از مدل سنتی فاصله می گیرند بسیار کلیدی است. چنین تولیدکنندگان دائماً به راههای تازه برای بالا بردن سطح کیفی و آسایش مشتریان فکر می کنند. به علاوه، از آنجایی که این مسئله به آینده و همگرایی تکنولوژی ها مربوط می شود این سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج تمایل دارند راه رشد و گسترش دیجیتال ساین ایج های جدید را هموار کنند.

تولید کنندگان شبکه های رایانه ای، کابل، مرکز مخابرات و بی سیم

شبکه ای رایانه ای، کابل ها، مرکز مخابرات و بی سیم ها در رسانه ها کاربرد فراوانی دارد. این اپراتورها ساختارهای مستحکمی دارند که به آنها اجازه می دهد فرم های دیجیتالی را از نقطه ای به نقطه ای دیگر بفرستند و در پایان به دیجیتال ساین ایج یا نمایشگرها برسد، شبکه های رایانه ای در برگیرندۀ AOL و Earthlink و NetZero هستند. کابل ها را کمپانی هایی مانند Comcast و Time Warner فراهم می کنند، خطوط مخابراتی را ATvt و Verizon ساپورت می کنند و در نهایت شبکه های بی سیم توسط Cingular, Verizon تأمین می شود. در ضمن ماهواره ها نیز شامل اپراتور VSAT مثل Via sat,Hughes Net می باشند. در نهایت این وظیفه اینهاست که مفاهیم و مضامین را از جایی به جایی دیگر انتقال دهند و پخش کنند.

کمپانی های بیل بردهای سنتی

کمپانی هایی وجود دارند که کاملاً به دیجیتال ساین ایج ها اشراف دارند زیرا همیشه کمپانی هایی هستند که می خواهند بیل بردهای ثابت و قدیمی خود را با بیل بردهای الکترونیک بزرگ عوض کنند بخصوص در شهرهای بزرگی مثل لس آنجلس و کالیفرنیا. در واقع، در این دسته از سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج، تغییر بسیار سودمند است و اگر با تغییرات پیش نروند نمی توانند پیشرفت کنند در خیلی از موارد اخیر، کمپانی های تولید کننده بیل بردهای قدیمی دنبال دیجیتال ساین ایج می گردند آن هم به دلیل پیشرفتهای اقتصادی و جهش های پی در پی اش. در فصل 11 در مورد تجربیات استفاده از دیجیتال ساین ایج به طور مفصل بحث خواهیم کرد.

تولید کنندگان کیوسک (دکه)

پیاده رو های عمومی مراکز خرید جاهایی هستند که عموماً کیوسک های بلند، باریک و مدور (گرد) قرار داده می شوند و وظیفه آنها همراه کردن صدا با تصویر برای ارائه، سرگرم کردن و تشویق مردم برای خرید محصولات و سرویس هایی است که در جاهای مختلف آن مرکز خرید ارائه می شود. به علاوه این کیوسک ها تنها ارائه دهنده محتویات دیجیتالی پیچیده نیستند بلکه در برگیرنده تبلیغاتی هستند که هم برای فروشنده سودمند است و هم برای مصرف کننده. مصرف کنندگان تمایل دارند که این دیجیتال ساین ها هرچه بیشتر سودمند و مقبول باشند.   ATM ها (دستگاههای خودپرداز) نمونه دیگری از دیجیتال ساین ها هستند که بسیار خوب به مردم خدمات ارائه می دهند.

تولید کنندگان نمایشگرهای مسطح

صنعت دیجیتال ساین ایج یکی از کلیدهای تبدیل صفحه نمایش های اشعه کاتدی لامپی که بسیار غول پیکر و سنگین بودند به نمایشگرهای به اصطلاح مسطح امروزی و همچنین گسترش و پیشرفت آن است. امروزه صفحه نمایش های بسیار نازک « نمایشگرهای فلت پنل» نیز نامیده می شوند. تکنولوژی تولید این وسیله بسیار بسیار پیچیده تر است و در ضمن تصویر را با کیفیت بالاتری نمایش می دهد. بیشتر از سایر سخت افزارهای دیجیتال ساین ایج، فلت پنل ها هستند این سخت افزار هستند که از این وسایل حفاظت می کنند و در ضمن باعث پیشرفت آن   می شوند. فلت پنل ها ، نمایشگرهای نهایی برای نمایش مفاهیم واقعی و ارائه آن به مخاطب هستند، پس بنابراین بیشترین تأثیر را روی کیفیت و اعتبار این نمایشگرها می گذارند.

پیمانکار سیستم

پیمانکار سیستم ، شرکتی است که قرارداد می بندد تا سیستم دیجیتال ساین ایج را بسازد. این سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج با اپراتورهای شبکه تفاوت دارند. آنها می توانند هر روز ساختار ویژه ای از دیجیتال ساین ایج را راه اندازی و مدیریت کنند.

فروشندگان سخت افزار

دو نوع فروشنده سخت افزار وجود دارد. این کتاب به آن نوعی اشاره می کند که ویدئو ها، اسلایدها ، تصاویر ، انیمیشن ها و داده هایی را به عنوان یک تولید کنندۀ دیتا (داده)، خلق می کند. نوع دیگر فروشندگان کسانی هستند که «سیستم کنترل سخت افزار» را تولید می کنند که همچنین معروف به تولید کنندگان«میان افزار» هستند. شرکت های تولید کنندۀ سیستم کنترل سخت افزار، در صنعتی دیجیتال ساین ایج معروف به «چسبی که شبکه ها را به هم می چسباند» هستند و سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج خلاقی در آنها دیده می شود.

تولید کنندگان تجهیزات

اینها شرکت هایی عموماً کوچک و محلی هستند که کارشان نصب در محل، ساختن شبکه در فروشگاه و ارائه وسایل است. پیمانکاران سیستم اصولاً قراردادی با تولید کنندگان تجهیزات می بندند تا بتوانند نصب و گسترش دیجیتال ساین ایج را کامل کنند که می توانند از سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج باشند.

پرینترهای دیجیتالی

دیجیتال پرینترها آنهایی هستند که تصاویر دیجیتالی و تصاویر بیل بردها را از طریق اینترنت می فرستند. و به خرده فروشان و فروشگاههای کوچک خدمات عرضه می کنند. طبعاً این نوع خدمات به فروشگاهها اجازه می دهد پوسترها و بیل بردهای خودشان را چاپ کنند. مانند تولیدکنندگان بیل بردهای قدیمی، اپراتورهای دیجیتال پرینتر از به بار نشستن صنعت دیجیتال ساین ایج چیزهای زیادی یاد می گیرند.

متخصصان صوتی _ تصویری

دیجیتال ساین ایج فرصت جدیدی را در اختیار کمپانی های فروش وسایل کامپیوتری و صوتی – تصویری قرار می دهد که توسط آن می توانند سهام و دارایی خود را در این زمینه افزایش دهند و نگهداری از دیجیتال ساین ایج را به لیست محصولات و خدمات خود اضافه کنند.

خریداران و جایگاه صاحبان کالا

در این مقوله کسانی که پول پرداخت می کنند و در نتیجه تصمیم می گیرند دیجیتال ساین ایج جدیدی را به کار ببرند به عنوان خریداران و صاحبان کالا نامیده می شوند. با این حال، همانطور که در فصل 6 و 8 به وضوح دیده شد، این سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج خودشان هیچ کدام از این سیستم ها را به کار نمی برند و ترجیح می دهند یک متخصص دیجیتال ساین ایج را بیاورند که آنرا برایشان نصب کند و برای بار اول از آن درست استفاده کند.

صاحبان رستوران ها، مهمان نوازی و سرگرمی

هر کدام از این مقوله ها در زمینه تولید کنندگان کالاهای تجاری، آنها را در شرایطی قرار می دهد که به طور چشم گیری تجربیات مشتریان خود را بالا می برند و درآمد خود را به واسطه آن دسته از همکارانشان که می خواهند از طریق شبکه آنها تبلیغ کنند افزایش  می دهند. درک اهمیت این دو هدف یعنی: افزایش تجربیات مشتریان و درآمد زدایی، در رسیدن به هدف نهایی این کار  برای کمپانی های فروش این کالاها بسیار حائز اهمیت است. در هر مکانی از رستوران گرفته تا یک متل کوچک و حتی یک پارک دیجیتال ساین ایج به نظر سودمند و کارآمد می رسد و این گروه نیز از سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج موفق خواهند بود.

خرده فروشان

وقتی پای آینده بلند مدت و موفقیت در صنعت دیجیتال ساین ایج در میان باشد، از بین تمام سرمایه گذاران فعلی و آینده، سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج مهمترین گروه انفرادی هستند. در برخی از مقیاس ها این بدان خاطر است که تمرکز روی نیازهای مخاطبان منجر به گسترش صحیح دیجیتال ساین ایج می شود و به خرده فروشان در پول درآوردن کمک می کند که این کسب درآمد توسط فروش تبلیغات در شبکه شان و حک کردن علامت تجاری آنها در روح و ذهن مشتریان صورت می گیرد.

ایجاد کنندگان ائتلاف (هم بستگی)

شرکت های تولید کننده ، شکل های مختلف شبکه های اینترنتی (ISP)، ماهواره ها، کابل ها، مخابرات و بی سیم ها، خود را ایجاد کنندۀ ائتلاف و هم بستگی می نامند که مأموریتشان جمع کردن تمام سخت افزارها و نرم افزارها و ساخت شبکه دیجیتال ساین ایج و یا سیستم های کوچکتر است. مانند سازندگان سیستم، اینها معمولاً کارفرمایان و موسسان محلی هستند اگر چه که می توانند قرارگاه دیجیتال ساین ایج ها مختلف در مکان های دورتر نیز باشند.

بانک و موسسات مالی

یکی از جاهایی که خیلی ها مجبورند مدت ها در آنجا منتظر بمانند صف های بانک است که می تواند همگرایی و احساس نزدیکی فوق العاده ای در مخاطبانی که احتمالاً از انتظار طولانی خشنود نیستند ایجاد کند و در نتیجه این فرصت را برای آگاه کردن و اطلاعات دادن به مخاطبان در مورد خدمات و سرویس های موسسه، فراهم می آورد.

مرکز فعالیت حمل و نقل

تاجران و خانواده آنها دائماً در سفرند. به همین سبب بدون دیدن و یا استفاده از دیجیتال ساین ها ، تعداد کمی از آنها با فرودگاههای مدرن، ایستگاههای اتوبوس و قطار، پمپ بنزین ها و حتی فروشگاهها آشنا می شوند. این دیجیتال ساین ها برای هدایت پیام های بازرگانی و دادن اطلاعات و سرگرم کردن مخاطبان بکار برده می شود. بخش بزرگی از صنعت حمل و نقل در آینده با دیجیتال ساین ایج گره خورده است و برعکس آن نیز صادق است. سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج در این مراکز بازده چشمگیری خواهند داشت.

هزینه ها

هزینه دیجیتال ساین ایج می تواند خیلی متفاوت باشد که این تفاوت به انتخاب سخت افزار، نرم افزار و حتی محل نصب آن بستگی دارد و البته برای سرمایه گذاران دیجیتال ساین ایج بسیار اهمیت دارد .

با این حال، در زیر  مبلغ سرمایه گذاری شده در یک فروشگاه برای دیجیتال ساین ایج انشان داده شده است. این هزینه ها بیانگر هزینه های مرتبط در شکل 1.1 نیز هستند. نصب و نگهداری این دیجیتال ساین ایج ها برای مدت طولانی هزینه بیشتری می برد و به تنوع موضوعات نیز بستگی مستقیم دارد. این موضوعات شامل: نرخ، بازار فروش، نمایشگرهای محل فروش، پیچیدگی فایل هایی که در برگیرنده محتوا هستند، تعداد فایل ها و  به علاوۀ اینکه آن یک کامپیوتر شخصی است یا یک سرور بزرگتر

هزینه های یک نمونه از دیجیتال ساین ایج:

صفحه نمایش تنها: 1500 دلار

سرور رسانه: 1500 دلار

نصب خارج از منطقه: 1500 دلار

محل انتصاب شبکه: 2000 دلار

خدمات شبکه: ماهانه 40 دلار

خدمات دیجیتال ساین ایج: ماهانه 50 دلار

نگهداری خارج از منطقه: ماهانه 45 دلار

اجرت تولیدکنندگان مضامین: ماهانه 20000 دلار

توسعه دیجیتال ساین ایچ
تصویر1.1

عکس 1.1 تحلیل و تجزیه درصد هزینه ها برای «توسعه دیجیتال ساین ایج»

شرکت برنا گستران دانش