دیجیتال ساینیج برنا رسانه

قدرت پذیرش مخاطب دیجیتال ساینیج به چه عواملی بستگی دارد ؟

صرف نظر از اینکه کدام تحقیق و تخمینی جمع آوری داده ها را فراهم آورده، «آرپیترون و نایلسون» هر دو بر این باورند که قدر پذیرش مصرف کننده در کیفیت دیجیتال ساین ایج به طور شگفت انگیزی نقش موثر دارد. همانطور که در عکس 1.1 می بینید که بینندگان تئاتر دیجیتال ساین ایج را در شکل تبلیغات سینمایی به تبلیغاتی که در تلویزیون های بزرگ که در ارتفاع نصب می شوند ترجیح می دهند. علاوه بر آن، تحقیقات «آلبترون» نشان می دهد که 2/3 طرفداران سینما و تئاتر متفق القول دوست دارند تبلیغات دیجیتالی قبل از فیلم پخش شود و 1/5 همه کسانی که به سینما علاقه مند هستند بیشتر محصولات یا خدماتی که تبلیغ می شود را دوست دارند.
بیش از نیمی از مصرف کنندگان بر این باورند که نشان دادن تبلیغات قبل از فیلم قابل قبول است و بیش از 46% احساس می کنند بهتر است تبلیغات از تلویزیون پخش شود. 36% از این جامعه آماری فکر می کنند نشان دادن تبلیغات قبل از نشان دادن فیلم از تلویزیون بهتر است 18% تبلیغات اینترنتی را قبول دارند و 18% گنجاندن تبلیغات را در بازی های ویدئویی می پسندند.
30 تحقیق انجام شده توسط نیولسن (Nielsen) در شهر نیویورک نشان دهنده قابلیت پذیرش دیجیتال ساین ایج در میان تعداد زیادی از مخاطبان است. تحقیقات نیولسن نشان می دهد که این مخاطبان در سراسر کشور از دو مشخصه کلیدی برای توصیف دیجیتال ساین ایج استفاده می کنند. اول، مخاطبان می گویند که دیجیتال ساین ها نظرشان را جلب می کند و این برایشان لذت بخش است. دوم اینکه آنها اظهار می دارند دیجیتال ساین ایج وسیله خوبی برای عرضه خدمات و کالاهاست. به عبارت دیگر 1/10 آنها نسبت به آن بدبین بودند.
با این حال، بازیگران اصلی در رشد آینده دیجیتال ساین ایج «مصرف کنندگان» هستند که باید با دقت و سخت کوش باشند نه مضطرب و بی توجه.

قابلیت پذیرش دیجیتال ساین ایج در میان مخاطبان تئاتر
تصویر1.1

تصویر 1.1 تحقیقات آربترون نشان می دهد که قابلیت پذیرش دیجیتال ساین ایج در میان مخاطبان تئاتر خیلی بالاست.

اگر دیجیتال ساین ایج های آینده پر از برفک و پارازیت یا احیاناً ناخوانا و خشک و بی روح باشد، تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهد داد و بنابراین تبلیغ و رساندن اطلاعات به مردم از طریق گفتگو با آنها یکی از سرسخت ترین رقیبان دیجیتال ساین ایج خواهد شد. وقتی تعداد زیادی از مردم در مورد یک کالا و یا خدماتی نظر خوبی ندارند در واقع آن کالا دچار مرگ تدریجی خواهد شد.

مطالعات اندک توسط اربترون در سال 2005

بیش از 1400 نفر از خریداران و مصرف کنندگان آمریکایی که دیجیتال ساین ایج را در فروشگاههای آمریکایی در شرق و غرب دیده اند نظر خود را اینگونه بیان می کنند.
40% از آنها دوست دارند از فروشگاههایی خرید کنند که در آن دیجیتال ساین ایج نصب شده است.
آنها 56/1 بار بیشتر دوست دارند اول فیلم تبلیغاتی را ببیند و بعد خرید کنند.
آنها 7 مرتبه بیشتر از آن خرده فروشانی خرید می کنند که در آن از دیجیتال ساین ایج برای جلب مشتری استفاده شده باشد.
81% از خریداران بیشتر روی کالاهای تبلیغ شده موجود تمرکز می کنند.
47% آنها دوست دارند در مورد ویژگی ها و یا فروش آنها حذف بزنند.
بر اساس گزارش سازمان آمار 72% از آنها خریدارانی که 18 تا 34 سال دارند دوست دارند وقتی خرید می کنند از طریق دیجیتال ساین ایج موزیک ویدیو هم ببیند

مطالعات در مورد Jc Decaul و Tesco TV (سال 2006)

در ماه مارچ سال 2006 بر روی فروشگاه TESCO و تهیه کنندگان برنامه های تلویزیون TESCO مطالعات و تحقیقاتی انجام پذیرفته است. در این مطالعات از دوربین مخصوصی استفاده شده که تمام حرکات چشم و سر 75 خریدار را در طول 3 هفته ضبط کرده است. شبکه TESCO TV شامل 100 فروشگاه است با 50 نمایشگر در هر کدام از آنها.
85% از خریداران در حین خرید به نمایشگرهای دیجیتال نگاه می کردند
نیمی از آنها از 20 صفحه نمایشگر به 8 تای آنها نگاه می کردند.
هر نمایشگر 40% شانس دیده شدن داشت که تقریباً معادل شانس دیدن شدن در فضای آزاد است.

آینده دیجیتال ساین ایج

با نگاهی اجمالی به لیست « خدمات آینده دیجیتال ساین ایج»، ذهن مخاطب بسیار تحریک می شود.
این بدان خاطر است که چیزهایی مثل امواج رادیویی می تواند به دیجیتال ساین ایج اضافه شود به گونه ای که نمایشگرهای دیجیتال را قادر به تشخیص هویت کسی کند که به آن نزدیک می شود. سپس دیجیتال ساین ایج با نمایش برخی مضامین خاص و مرتبط به آن فرد یا گروهی که آن شخص به آن تعلق دارد، واکنش هایی نشان می دهد. علاوه بر آن، نمایشگرهایی که به تازگی پیشرفته شده اند می توانند بارکد یا سایر پیام های و یا PDA (راهنمای دیجیتالی شخصی) را بخواند و در ضمن با فرستادن همان مضامین به راهنمای دیجیتالی شخصی افراد (PDA) برای فروشگاهها و یا استفاده بعدی آنها واکنش خود را نشان می دهند.

مثلاً یک دیجیتال ساین دارد در میدان تایمز شهر نیویورک و یا حومۀ آن مزایای کالایی خاص را تبلیغ می کند مخاطب می تواند به سمت نمایشگر برود و PDA خود را تکان دهد با این کار اطلاعات و مفاهیم به PDA منتقل می شود و بعداً می تواند آن اطلاعات را دانلود (Download) کند و به راحتی با فشار دادن چند دکمه و یا کلیک کردن موس آن کالای تبلیغ شده خریداری نماید. عکس 1.16 یک دیجیتال ساین ایج 30 در 50 فوتی را در شهر نیویورک نشان می دهد.

دیجیتال ساین ایجی غول پیکر در مقابل شیرینی فروشی M&M
تصویر1.2

تصویر 1.2 دیجیتال ساین ایجی غول پیکر در مقابل شیرینی فروشی M&M در گوشه ای از Broad way در شهر نیویورک (کپی رایت 2008، حق چاپ محفوظ)

آکوودر

«آکوودر»، دانشکده دولتی و ارگانی مستقل است که به خود عنوان «هواشناسی بازرگانی هدایت گر جهانی» را داده است و در برگیرندۀ اطلاعات است این سازمان همچنین خود را «تولید کننده مضامین دیجیتال ساین ایج » نیز می داند که روی تولید ارزش افزوده برای مشتریان خودشان نیز تمرکز می کند- بخصوص در زمینه تجارت و تبلیغات – درخواستهای زیادی در زمینه اطلاعات هواشناسی وجود دارد که این درخواستها انگیزه قوی ای برای راه اندازی آکوودر و هدایت آن روی دیجیتال ساین ایج بود. «مایک ولش» مسئول فروش دیجیتال ساین ایج می گوید: اطلاعات هواشناسی اولین دلیل مخاطبان برای انتخاب اخبار رادیو و تلویزیون است. او همچنین بر این باور است که یکی از مهمترین دلایل روزنامه خواندن مخاطبان، یکی از سه دلیل اصلی گوش دادن به رادیو، و یکی ار اصلی ترین اهداف مراجعه به اینترنت نیز کسب اطلاعات هواشناسی است. علاقه مخاطبان به کسب اطلاعات هواشناسی باعث بالا رفتن ارزش تبلیغات سودمند در این زمینه و زمینه های مشابه می شود. عکس 1.3 محتویات آکوودر را در یکی از دیجیتال ساین ایج های فرودگاه «سی راکوس» در شهر نیویورک نشان می دهد.

دیجیتال ساینیج آب و هوا در سالن فرودگاه
تصویر1.3

عکس 1.3 دیجیتال ساین ایج «آکوودر» که آب و هوای محلی را نشان می دهد. سالن فرودگاه نیویورک (کپی رایت 2007، حق چاپ محفوظ)
آقای ولش معتقد است پیشرفت عمده ای که این شرکت داشته به خاطر شرکا و مخاطبانش است. آکوودر پیشرفت خود را با تجزیه و تحلیل در زمینه صنعت، گسترش پروژکشن ها، پتانسیل فروشگاهها، رقابت و پتانسیل فروش آغاز کرد و آنچه دستگیرش شد نیاز به سرمایه گذاری برای بهینه سازی محتویات و ارائه خدمات در زمینه دیجیتال ساین ایج بود.
امروزه، آکوودر به تأثیر محتویات دیجیتال ساین ایج پی برده است و می داند چگونه با آن مخاطبان خود را سرگرم کند. خلاصه اینکه، پیام آکوودر این است که مضامین موثر است که از نظر مخاطب جذاب باشد و نیازهای او برآورده سازد، مطابقه روز باشد و واقعی.
آکوودر از مدلهای تجاری ایی استفاده می کند که پتانسیل تبلیغ را برای مخاطبانش افزایش دهد. آکوودر خودش به تنهایی تبلیغات را نمی فروشد بلکه به ایستگاه پردازش گر این قدرت را می دهد که مخاطبان را جذب نمایشگرها و تبلیغات خود کند. در پایان، این مدل مشابه شبکه های تلویزیونی کار می کند مثلاً وقتی بینندگان دارند اخبار بعد از ظهر را می بینند پیام های بازرگانی و اطلاعات مربوط به آب و هوا هم پخش می شود. به هم ترتیب، شرکای دیجیتال ساین ایج «آکوودر» از هواشناسی برای جذب مخاطبان و در نتیجه تبلیغ کالا و خدمات استفاده می کنند. محتویات اخیر آکوودر بیشتر روی بخش محبوب آب و هوا متمرکز شده. این بخش عناوین مختلفی دارد. «آب و هوای اخیر» ، «امروز، امشب، فردا»، «پیش بینی 5 روز » «پیش بینی ساعت به ساعت » «رادراهای دقیق ملی و محلی»، «ارائه دهنده های پیش گویی». به علاوه ، آکوودر شاخص آلودگی هوا و تأثیر آن را در زمینه های مختلف مثل ورم مفصل، آسم ، میگرن، گرده افشانی گیاهان، پاکیزگی هوا، سرماخوردگی و آنفولانزا بیان می کند. این شبکه همچنین برای Associated press (شبکه خبری آمریکا)، خبر فراهم می کند. اخباری در زمینه ورزش، تجارت، سرگرمی، جهان، سلامت، علم و تکنولوژی.

از آنجایی که آکوودر فقط شامل مضامین است، در نتیجه کمپانی آن نمی تواند هیچ سخت افزاری با مکانیسم زمان بندی تولید کند. به علاوه این توانایی ایی است که همکارانش برایش فراهم می کنند. سالهاست که آکوودر تبلیغات مربوط به آب و هوا را بر عهده داشته و بسیاری از مخاطبا دیجیتال ساین ایج آکوودر اخیراً از شرایط آب و هوایی، حداقل و حداکثر دما، و شاخص های سلامت، استفاده می کنند. تبلیغاتی که در آن آکوودر در مشارکت دارد شامل لینک هایی بین آب و هوا و کالاهاست مانند: لباس، نوشیدنی، غذا و همچنین تبلیغات برای سفر و پیش بینی آب وهوای آن منطقه. نگاه دقیق تری به محتویات هواشناسی و موتور پیش بینی هوای آکوودر نشان می دهد که این موتور برای حدوداً 7/2 میلیون نقطه از جهان هوا را پیش بینی می کند. ارائه مضامین «آکوودر» از طریق سرویس های وب HTTP و یا پروتکل فایل انتقال “FTP” انجام می شود. در بیشتر مواقع، مفاهیم آکوودر به سرور مرکزی فرستاده می شود و تهیه کنندگان و دست اندرکاران آن تام ساین ها را در همه زمینه ها کنترل می کنند چرا که باید آنها به سرور مرکزی توزیع کننده بفرستند.
آکوودر نام پایگاههای اصلی دیجیتال ساین ایج را ساپورت می کند که شامل طیف گسترده ای از سخت افزارها و نرم افزارها و مدیریت آنهاست. محتویات آکوودر با انواع مختلف فایل ها عرضه می شود (SWF/PNG/XML/e.g) که راهکارهای مطلوبی برای هر جایگاه ارائه می دهند. مدل تجاری آکوودر «دریافت پول به ازای ارائه مطلب» است .
در بعضی از مکان ها، مثل لابی هتل ها، آکوودر«امروز، امشب، فردا» نصب می شود تا وضعیت آب و هوا را برای رفاه و آسایش بیشتر مهمان های خود فراهم کند و به آنها برای انجام بهتر کارهایشان با توجه به آب و هوای منطقه کمک کند. اگر چه که محتویات آکوودر بیشتر به منظور جلب توجه مخاطبان در زمینه تبلیغات است. در نهایت بیشتر مخاطبان آکوودر ترجیح می دهند به سایت آکوودر (Accuweather.com) مراجعه کنند. چرا که آنرا منبعی معتبر، قابل استناد و درست می دانند.
آکوودر بر این باور است که اطلاعات آب و هوایی در جذب مخاطبان تأثیر بسیار زیادی دارد. بزرگترین مانع در راه گسترش دیجیتال ساین ایج ها ساختار گسترش زمان بندی شرکت هاست. تنها سوال اینجا این است که این دیجیتال ساین ایج ها با چه سرعتی پیشرفت می کنند.
به طرز شگفت انگیزی، آکوودر واکنش های منفی بسیار کمی را در زمینه گسترش محتویات دیجیتال ساین ایج های خود بیان می کند. در بیشتر مواقع فیدبک هایی که از مخاطبانش دریافت می کند باور نکردنی است. آنها چه افرادی سرزنده باشند و چه افسرده به هر حال فیدبک مثبتی نسبت به محتویات آکوودر دراند. تحقیقات آماری را در مورد کسانی که برای شنیدن اخبار و یا داشتن اطلاعات در مورد آب و هوا به این شبکه ها مراجعه می کنند نشان می دهد که برای مشاهده آن به آدرس زیر مراجعه کنید.
(http://www.transitv.com/research.html)

شرکت برنا گستران دانش