تاریخچه دیجیتال ساینیج

تاریخچه دیجیتال ساینیج

رشد و تکوین دیجیتال ساین ایج خیلی ابتدایی است: برای تشخیص تهدیدها و فرصت ها در زندگی، انسانها به طور غیر ارادی به صداها و حرکات واکنش نشان می دهند. انسانها از قرنها پیش سعی می کردند توجه یکدیگر را به کالاها و محصولات خود جلب کنند. در قرن بیستم، رادیوها و تلویزیونهای اولیه و همه آن روشهایی که برای تبلیغات به کاربرده می شد، راه را برای خلق ساختار دیجیتال ساین ایج های امروزی و نمایشگرها باز کرد.
در همه مکان ها، صداها و تصاویر قابل تشخیص روی صفحه نمایش بخصوص آنهایی که حرکت می کنند، برای مخاطبان بسیار جذاب هستند. بیل بردها بخش دیگری از فرم های اولیه دیجیتال ساین ایج ها هستند و بعد از آن اینترنت، لوازم و تجهیزات توسعه دیجیتال ساین ایج، مضامین و استانداردها و …..

تاریخچه دیجیتال ساینیج – کاربردهای اولیه

نخستین دیجیتال ساین ایج ها در اواخر 1970 و 1980 به وجود آمده اند یعنی وقتی که خانه های مد در مکانهایی مثل شهر نیویورک، ویدئوهای خود را در سالن ها و راهروها به نمایش می گذاشتند، مضامین و محتویات را روی VCR ضبط می کردند و در فروشگاههای کوچک تبلیغات خود را به صورت دستی در میان مشتریان پخش می کردند. در کانادا و در سال 1948، فروشگاههای «لابلوگلوسری» جزء نخستین جاهایی بودند که در آنها از تلویزیون برای تبلیغ کالا و نشان دادن آنها به کارمندان و مشتریان، استفاده شد ( با اهداف ارتقاء صنعت تجارت)
تلویزیون های رستورانها به سرعت از آنها تقلید کردند و در فروشگاههای زنجیره ای «دنیای ورزشکاران» در کانادا، تبلیغات فروشندگان و پخش موسیقی، دو نکته اصلی موفقیت محسوب می شود. پیشرفتهای سریع تا پایان 1990 و توسعه و اجرای رسانه های یجیتالی با صنعت سی ای CE (تراشه فعال کننده) ترکیب شدند تا بتوانند نمایشگرهای (مانیتورهای ) کوچکتر، واضح تر و نازک تر خلق کنند. با توسعه صنعتی CE و پیاده سازی تصاویر بسیار با کیفیت به شکل تلویزیونهای خیلی خاص، ساختار دیگری پدید آمد. ژاپنی ها با الهام گیی از این پیشرفت ها، وسائل دیجیتالی خود را گسترش دادند و بنابراین سکوی پرتابی را برای دییتال ساین ایج رقم زدند. به علاوه اتحاد ژاپن با آمریکا در سال 1997 باعث شد خریداران آمریکایی نخستین نمایشگر پلاسما را به قیمت 13100 دلار و به بزرگی 42 اینچ سفارش دهند، و این خود در واقع یک سازمان دهنده بسیار مهم بود تنها عده بسیار اندکی که متوجه مضامین ساین ایج ها می شدند به فروختن کالاهای خود از طریق آن مبادرت می ورزیدند و مردم را به خرید تشویق می کردند.
فلت پنل ها (تابلوهای تخت) کم کم جایگزین پوسترها و ساین ها شدند و پیشگامان این صنعت «پلزبرد گلیسون ، اسکالاجف پرتر و تری ام ان فریز و جان کیک پاتریک» هستند (یعنی کسانی که هم آنها را به عنوان نخستین کسانی می شناسند که از صنعت دیجیتال ساین ایج استفاده کردند.) سایر کسانی که از نخستین کاربران دیجیتال ساین ایج بودند «کمپانی DW ، به علاوه شرکای گرین اسپایسر، مانی آلما گرو، داسن و کمپانی کره داسن،کیو های سن، ایمپارت توماس مایونیز، ادپسیس فاندر، لنوجیاکالن و پی ار ان سین مارن، هستند. یک از گام های پیشرفت استفاده از نمایشگرهای فلت و جایگزین کردن آن با نمایشگرهای جعبه مانند که در پس آنها پروژکشن قرار داشت، بود. کمپانی های مانند پایونیر (pioneer)، پاناسونیک و فیلیپس جزء نخستین سرمایه گذاران این صنعت بودند.
با این حال، پیدا کردن یک مدل تجارت جدید و سازماندهی آن کاری چالش برانگیز است در واقع سرمایه گذاری روی یک صنعت نوپا و جدید کمی خطرناک به نظر می رسد و گویی نوعی بر باد دادن سرمایه است. یک شبکه خرید اینترنتی که متعلق به خانومی بود می تواند مثال خوبی از لغزش های نخستین باشد چرا که سرمایه گذاری معیوب و تمرکز نادرستش روی سخت افزار و مفاهیم شبکه منجر به شکست مالی وی شد.

تاریخچه دیجیتال ساینیج - نصب موفق

وقتی تمرکز درست روی دیجیتال ساین ایج منجر به تجارت و پیشرفت می شود، صنعت دیجیتال ساین ایج شروع به شکوفایی می کند. نگاهی به مثال های مختلف افراد، نشان می دهد که یکی از نخستین کاربردهای دیجیتال ساین ایج، به گونه ای باورنکردنی نشأت گرفته از فکر یک مدیر شهر بازی در شهر لاس وگاس است. کسی که در اواخر 1999 بیش از 100 نمایشگر پلاسما را نزدیک شهربازی در «ماندالی بی» قرار داد.
علاوه بر آن، به دلیل آنکه نمایشگاههای تجاری جای بسیار خوبی برای رشد و گسترش دیجیتال ساین ایج هاست کارآزمودگان صنعت داستانهای بی شماری از اعضای آن تعریف می کنند که بیشتر آنها داستانهایی است که کمپانی های سخت افزار و نرم افزار که به ندرت با هم در چنین نمایشگاههایی حضور دارند و طور غیر رسمی گروهها و نشست های خود را با نام مستعار «دوستان برتر دیجیتال ساین ایج» می خوانند. به عبارتی جدی تر این نشست ها همچنین برای نمایشگاههای جدید تجاری نقش تکوینی دارند.
گروه صنعتی تجاری برای فروش های جزئی

شرکت POPAI مدعی یک موسسه تبلیغاتی تجاری است.همانطور که در سایت آن مشاهده می کنید www.popai.com POPAI یک شرکت تجاری بین المللی است که کارش بازاریابی در سطح خرد است. در سال 1936 تأسیس گردید. و جشن 70 سالگی خود را با بیش از یک میلیون و هفتصد عضو و 500 شعبه در بیش از 45 کشور جهان برگزار کرد.
نمایشگاههای تجاری محل خوبی برای دیجیتال ساین ایج ها هستند زیرا نمایشگرهای فلت در جاهای کوچک و محدود خوب کار می کنند و سیگنالهای صوتی و تصویی در ارتقاء سطح کیفی محصولات و خدمات تأثیر به سزایی دارند. نمایشگرهای دیجیتالی پلاسما همچنین براحتی قابل حمل اند. در چنین نمایشگاههایی شعار جذاب این است: چطور می توان مخاطب را فرهیخته کرد، روی او تأثیر گذاشت، سرگرم اش کرد و در ضمن به او اطلاعات داد.
نگاهی عمیق تر به دیجیتال ساین ایج های اولیه و توانایی آنها در جذب مصرف کنندگان، بیان می کند که دیجیتال ساین ایج برگ برنده ای در میان صنعت ها ی جدید است و درصد زیادی از تجار را به سوی خود جلب کرده است.

تاریخچه دیجیتال ساینیج - فرصت های اخیر

امروزه، بر اساس آمار به دست آمده، شمار نمایشگرهای دیجیتال ساین ایج در شمال آمریکا بیش از نیم میلیون است و انتظار می رود این میزان تا دو – سه سال آینده دو برابر شود. درصد زیادی از این رشد به دلیل توسعه خرده فروشی هاست که انتظار می رود روز به روز به تعداد آنها افزوده شود. به علاوه، فرصت های زیادی برای استفاده از دیجیتال ساین ایج ها در خرده فروشی ها وجود دارد، خیلی از آن فرصت ها در اختیار کسانی قرار می گیرد که هرگز قبلاً از دیجیتال ساین ایج استفاده نکرده اند. استفاده از دیجیتال ساین ایج ها در فروشگاههای کوچک همچنینی چالش برانگیز است. همانطور که در این کتاب توضیح داده شده، هزاران سوال در ذهن مخاطب شکل می گیرد. از قبیل: آیا سرمایه ای که صرف آن می شود باز می گردد؟ اگر نه، آیا دلیل دیگری برای نصب آن وجود دارد؟ برای اجتناب از این بخش ناخوشایند، گاهی فروشگاهها، دیجیتال ساین ایج های خود را بخشی از سرمایه گذاری شان برای تجهیزات داخل فروشگاه قمداد می کنند.
علاوه بر قابلیت اش در خلق محتویات و سپس فرستادن آن روی نمایشگر از طریق اینترنت و ارسال آن به تمام نقاط دنیا و هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، دیجیتال ساین ایج تجارت خوبی را در منطقه به راه انداخته است. برای اخبارگویان رادیو و تلویزیون، مجریان کانال های مختلف و فروشندگان صنایع مرتبط ، دیجیتال ساین ایج دورنمایی جذاب ارائه می دهد زیرا در سطح جهانی برای آنها تبلیغ می کند.

تاریخچه دیجیتال ساینیج - اشکال مختلف Forms

امروز شکل های مختلفی از دیجیتال ساین ایج وجود دارد و انتظار می رود در آینده با توسعه رسانه ها این اشکال بیشتر شود.
فرم کلاسیک آنچه دیجیتال ساین ایج نامیده می شود شامل: بردهایی با پیام های متحرک، در مکانهایی مانند استادیوم ها، بانک ها، و در فروشگاههای کوچک به شکل، نمایشگرهای کوچک و نمایشگرهای پلاسما می شود همچنین این اشکال می تواند 3 تا 80 اینچ باشد، بیل بردهای الکترونیک در میادین مسابقه، زمین های بازی و بزرگراهها انواع دیگری از دیجیتال ساین ایج را در بر می گیرند. یک کمپانی در آلمان به نام LifeFast دیجیتال ساین ایجی 6 فوتی سفارش داده است، 3 فوت آن ضخامت نمایشگر مدور است و باعث می شود مفاهیم واقعاً بدرخشند و کاملاً واضح باشند.

راه دیگر برای مشاهده اشکال دیجیتال ساین ایج، بررسی مکانی است که در آن نصب می شود. مثلاً، آن مکان می تواند هم تجاری باشد و هم غیر تجاری. مکانهای تجاری آن جاهایی هستند که محصولات به فروش می رسند و خدماتی در زمینه تجارت ارائه می شود. نمایشگرهای غیر تجاری به صورت طبیعی واژه «ساین» یا «ساین ایج» قلمداد نمی شود و به جای یک صفحه نمایش فلت که در سالن یک کالج نصب شده است و کارش تبلیغ و آموزش به دانش آموزان آینده و والدین آنهاست بهتر است یک دیجیتال ساین ایج قرار داشته باشد. طبق برخی از آمارها انتظار می رود توسعه دیجیتال ساین ایج در محیط های غیرتجاری خیلی سریعتر از محیط های تجاری پیش برود.
سایر مکان های غیر تجاری برای توسعه و گسترش دیجیتال ساین ایج شامل: کارخانه ها، مراکز دولتی، مراکز گردشگری، کلیساها، معابر، مساجد هستند. ساین ایج هایی که در مراکز معنوی مثل کلیسا و مساجد به کار برده می شود شامل نمایشگرهای عریضی است که تصاویر برگزار کنندگان مراسم را برای کسانی که در پشت کلیسا یا مسجد هستند نمایش می دهد. موسسات آموزشی مثل مدارس یا کالج ها می توانند از دیجیتال ساین ایج برای اطلاع رسانی به استادان، کارمندان و دانش آموزان در مورد پیشامدها، شرایط لازم و امور تحصیلی استفاده کنند.
عکس 2.2

دو نمایشگر را در گیت ورودی مرکز مهاجرت و اعطای تابعیت در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو نشان می دهد. این دو نمایشگر که،یکی از آنها نمایشگر فلت و دیگری نوع قدیمی تلویزیون با اشعه کاتدی است، مقیم های تازه وارد و مهمانان را مورد خطاب قرار می دهند

تاریخچه دیجیتال ساینیج – کاربرد های تجاری

از آنجایی که دیجیتال ساین ایج های تجاری توسط سرمایه های عظیم ساپورت می شود بنابراین در مقایسه با غیر تجاری ها همواره پیشتاز ترند. مکان هایی که در آنها می توان دیجیتال ساین ایج های تجاری را گسترش داد نیز به مراتب در مقایسه با غیر تجاری ها بیشترند. به علاوه، 4 گروه اصلی لیست جایگاههای دیجیتال ساین ایج را کامل می کنند.
• خرده فروشی ها : مراکز خرید، سوپرمارکت ها، بقالی ها، داروخانه ها، لباس فروشی ها، فروشگاههای ورزشی، پمپ بنزین و تعمیرگاهها.

• گردش : فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن، مراکز حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها، تاکسی ها ، پیاده روها در خیابان های پرتردد، محله های شهرنشین، در آسانسورها، روی بیل بردهای جاده ها و بزرگ و بزرگ راهها و در راهروهای شرکت ها.
• خدمات مشتریان: مراکز سلامت و بهداشت (مثل سالن های ماساژ و سالن های سلامتی)، مطب پزشکان اتاقهای انتظار، هتل ها، متل ها، سینماها و تئاترها و مراکز دامپزشکی

 

متفرقه : این بخش با سه بخش قبلی هم پوشانی دارد که شامل کارخانه ها، اتاق استراحت کارمندان، نمایشگاههای بازرگانی و استادیوم ها و میادیت مسابقه است
جزئیات بیشتر در مورد مکانهای مختلف که ساین ایج ها در آن نصب می شوند و کاربرد آنها به تفصیل در فصل یک شرح داده شده است.
emebaVet
emeba, ، شرکتی است چند شعبه ای که کلینیک های دامپزشکی بزرگ یا متوسطی در سطح آمریکا داراست.
نام «emeba» مخفف واژه های electronic(الکترونیکی) Multimedia(چند رسانه ای) و education (آموزش) و business application (کاربرد تجارت) است. Vet نخستین فروشگاهی بود که کنترل شرکت را در دست گرفت. بنابراین نام خو را در کنار نام emeba قرار دارد(emeba vet) تبلیغات دیجیتالی در کلینیک emeba در حقیقت یک رسانه جدید است. که می تواند مخاطبان را از نظر جغرافیایی آماری و روان شناسی مورد خطاب قرار دهد و علاوه بر اینها مهم ترین وظیفه آن اطلاع رسانی به مشتریان داخلی است.
اخیراً emebavet به صورت مرکزی اداره می شود و همه سفارشات به صورت هم زمان انجام می شود مانند کاربردهای دیجیتال ساین ایج در خدمات بهداشتی و یا اجاره بخشی از یک هواپیما. بیش از 100 نمایشگر دیجیتال ساین ایج توسط emebavet مورد استفاده قرار گرفته است. هدف آنها این است که استفاده از آنرا در مناطق دیگر گسترش دهند، جاهایی که فکر می کنند هشتاد درصد صنعت دامپزشکی در آنجا متمرکز شده.
هدف این خدمات در ساسر کشور این است که اطلاعات مربوط به سلامت حیوانات را برای صاحبان آنها در مراکز دامپزشکی فراهم آورند. Emebavet متوجه این نکته شده است که اتاقهای انتظار، اتاق های امتحان و قسمت کاکنان مکان هایی ایده آلی برای نصب چنین دیجیتال ساین ایج هایی می باشد. (عکس 2010)
این مضامین در مقوله های سلامت، بیماری ، ضعف و سستی، تغذیه، رفتار و سایر خدمات بیمارستانی است و داده های آن شامل: تشخیص بیماری و نتیجه آزمایش است. محتویات وب سایت نیز شامل: خدمات کارت اعتباری ، بیمه حیوانات اهلی و سایر اطلاعات ضروری است. اطلاعات ویژه که در اتاقهای انتظار در اختیار مخاطبان قرار می گیرد شامل:
• آخرین محصولات و خدمات جدید
• نکات مربوط به عادتهای غذایی حیوانات اهلی
• مراقب های پیشگیری
• آخرین تکنولوژی (اسکن ، پزشک)
• مراقب های ویژه
• مضامین مربوط به دامپزشکان، بیمارستان ها و کارمندان مرتبط با آنها
• داستان های جالب و تصاویر بیماران
• اخبار مهم و مرتبط با حیوانات

عکس 1.10 نمایشگر emebavet در یک مطلب دامپزشکی (کپی رایت 2008، حق چاپ محفوظ)
بزرگترین انگیزه شرکت emeba برای گسترش emebavet توسعه و تبلیغ خدمات خودش بود 1) توسط مشتریان 2) توسط تعداد زیادی از مخاطبا مشتاق ( در این مقوله این مشتریان در ارتباط مستقیم با اتاق انتظارند و مجبورند تا رسیدن وقت ملاقات با دامپزشک منتظر بمانند) تصمیم گسترش دیجیتال ساین ایج در emebavet با تحقیقات گسترده ای گرفته شد. محققان از تعداد زیادی از نمایشگاههای تجاری دیدن کردند و آنرا به طور تجربی مشاهده کردند و خلاصه هرکاری را که برای اشراف به این صنعت بود انجام دادند.
در ابتدا، بزرگترین چالش emebavet، مفاهیمی بود که می خواست هم به مشتریان و هم به شرکت های تبلیغاتی ارائه دهد. برای ارائه بهینه آن، کارشناسان شرکت emebavet زمان زیادی را صرف بودن با مشتریان و در نمایشگاههای تجاری کردند.
سپس متوجه شدند که بزرگترین چالش وقتی نمایان می شود که سیستم دیجیتال ساین ایج emebavet دارد سرعت پیشرفت را مدیریت می کند. در واقع تنها چیزی که می تواند باعث شود emeba استفاده از دیجیتال ساین ایج را متوقف کند این است که بخواهد روی صنعت دیگری تمرکز کند.

گسترش نمایشگرها چه به صورت LCD و چه به صورت پلاسما وقتی به چشم می آید که محتویات آن «پویا، زنده و اطلاع رسان» باشد. شبکه دیجیتال ساین ایج emebavet توسط مخاطبانی محلی که با حیوانات در ارتباط اند مورد استفاده قرار می گیرد. Emebavet از جایگاهی اختصاصی استفاده می کند تا محتویات منطقه ای و جهانی خود را گسترش دهد. او همچنین از تعداد زیادی از مشتریان برای مدیریت سیستم خود استفاده می کند.
سازماندهی و مدیریت محتویات، دیجیتال ساین ایج در هر منطقه توسط emebavet انجام می شود. مکان های کلیدی برای گسترش خدمات emebavet شامل: کلینیک های دامپزشکی، دانشگاهها و سایت های مرتبط با صنعت می باشد. محتویات نمایشگر همچنین می تواند در مکانها و زمان هایی خاص ارائه گردد. کنترل سیستم از راه دور توسط اینترنت انجام می شود. این سیستم همچنین شامل استفاده از دیجیتال ساین ایج توسط شخص سوم و به منظور استفاده از تبلیغات است.
لیست دلایل پاسخ به سوال «چرا emebavet؟» شامل موارد زیر برای مشتریان آینده دامپزشکی است.
1)گزارشات دقیق

2) برنامه های پویا و بدون تکرار (هر ساعت در برگیرندۀ اطلاعات خاص همراه با تبلیغات خاصی است، چون می خواهد همیشه اطلاعاتش جدید و نو باشد.).

3) اطلاعات به روز شده.

4) اطلاع رسانی فوری.
از نظر مالی، از ابتدای سال 2003، شرکت emebavet تقریباً 550000 دلار برای گسترش دیجیتال ساین ایج سرمایه گذاری کرده است. با گسترش نخستین دیجیتال ساین ایج emebavet این سرمایه دوباره آن هم به صورت 2 برابر نزد سرمایه گذاران بازگشت. در ابتدا آنها کار خود را با 3 تا 4 نمایشگر آغاز کردند و آن وقت توانستند مشتریان 1 میلیون دلاری جذب کند. انتظار می رود اخیراً بازگشت سرمایه در پروژه دیجیتال ساین ایج حدوداً 65% باشد.
در ابتدا، emebavet عاقلانه و با تدبیر عمل کرد و قبل از گسترش به بازگشت سرمایه فکر کرد. این برنامه بر اساس اطلاعات شرکت اصلی تبلیغ کننده بود. آنها از میزان تبلیغات در شبکه با خبر بودند. برای تخمین بازگشت سرمایه، embavet از برآوردی استفاده کرد که شامل: پرداخت هزینه بابت هر تبلیغ، هر مکان، هر محصول و هر سرویسی که فروخته می شود، می باشد.
مانند سایر موضوعات مورد بررسی این کتاب صاحبان emebavet چندان اشتیاقی به تمرکز روی تشکیلات بازرگانی، و یا کسب استاندارد تکنیکی برای ارتقاء، پیش برد، تحقیق و شبکه سازی نداشتند.
در این رابطه در حقیقت دیجیتال ساین ایج emebavet هنوز تحت تاثیر قوانین قضایی و مدرن قرار گرفته است.

 

تاریخچه دیحجیتال ساینیج

تکنولوژی

همانطور که در نشریۀ focal press ذکر شده، دیجیتال ساین، تهیه برنامه برای رادیو و تلویزیون، مدیریت محتویات و تکنیک توزیع، همگی فنون اصلی ای هستند که در پس دیجیتال ساین ایج ها نهفته اند و آنرا پیچیده می کنند.
خلاصه اینکه این تکنولوژی متشکل از درک این مطلب است که دیجیتال ساین ایج چطور کار می کند؟ چطور می تواند بی درنگ محتویات را ارائه دهد؟ به صورت های مختلف (ویدئو، انیمیشن، داده، عکس، صوت و پاورپوینت) وجود داشته باشد؟ و همه آنها به طور همزمان در چندین منطقه ارائه شوند؟
این پدیده تقریباً بی شباهت به آن چیزی که در اینترنت مشاهده می کند نیست. تنها چیزی که تفاوت دارد این است که در دیجیتال ساین ایج مخاطب نیازی به اینترنت ندارد.
موضوع تکنیکی مهم دیگر ورود دیجیتال ساین ایج در کنار خانواده ها بود. روندی که متخصصان معتقدند روز به روز دارد به هدف نزدیکتر می شود. شرکت هایی مثل Kodak سیستمی خانگی را در قالب دیجیتال ساین ایج گسترش دادند .

دیجیتال ساین ایج حتی در خانه هم کاربرد دارد. در این مورد دیجیتال ساین ایج به شکل یک قاب عکس طراحی شده است و به منظور تعویض نمایش عکس ها.

یکی دیگر از جنبه های مهم دیجیتال ساین ایج تفاوت آن با تلویزیون های قدیمی و اینترنت است. دیجیتال ساین ایج علاوه بر انعطاف پذیری می تواند فایل های در زمانی، نزدیک به زمان و بی زمانی، را به صورت یک جا علاوه بر فایل هایی که از منابع مختلف دریافت می کند، ارائه دهد. به علاوه هدف بیشتر دیجیتال ساین ایج های امروزه ارائه اطلاعات و خدمات به مخاطبان در حال حرکت و تردد است، در حالیکه مخاطبان تلویزیونهای قدیمی هنوز هم در خانه و به صورت ثابت به تماشای آن می نشینند. در پایان در حالیکه بیشتر مضامین تلویزیون از یک استادیوی نزدیک پخش می شود، مضامین دیجیتال ساین ایج از یک مدیا پلیر، PC (کامپیوتر کوچک و قابل حمل و نقل) و یا یک سرور که در مکانی دور یا نزدیک نصب شده است، ارائه می شود. نکته قابل ذکر آنست که بیشتر مضامینی که در بالا ذکر شده تفاوت دیجیتال ساین ایج را با اینترنت نیز به همان اندازه نشان می دهد، در حالی که دومی (اینترنت) رسانه کاملاً تعاملی است.
محتوای دیجیتال ساین ایج می تواند یکی از این سه نوع و یا ترکیبی از آنها باشد. و این همان چیزی است که کاربرد دیجیتال ساین ایج را خاص و ویژه می کند. مثلاً: یک نمایشگر غول پیکر در یک استادیوم ورزشی نیاز به مطالب در زمانی (زنده) دارد در حالی که نمایشگری که دارد ویژگی های یک مخلوط کن را در فروشگاهی بزرگ نشان می دهد مضامینش بی زمان (قبلاً ضبط شده) است.
• در زمانی: پخش زنده ای که بلافاصله به نمایش گذاشته می شود مثل اخبار ورزشی در استودیوم ها و اخبار مهم
• نزدیک به زمان: داده هایی که به صورت خلاصه ذخیره می شوند تا از محل اصلی به جاهای مختلف نصب انتقال یابند مثل اطلاعات مربوط به سهام و کالاهای آماده عرضه این نوع داده ها ظرف چند دقیقه منتقل می شوند.
• بی زمان: محتویاتی که ذخیره می شود و تا مدت ها بعد از تهیه هنوز هم قابل استفاده و در دسترس است مثل نمایش و تبلیغ محصولات و ساین ایج های هدایتی.
عملکرد اصلی دیجیتال ساین ایج در برگیرنده مضامینی است که مثلاً در خرده فروشی ها به صورت قیمت کالا نشان دادن و افزایش آنها است. سپس محتویات روی کامپیوتر و یا وب سایت ذخیره می شود و برقراری ارتباط و دخول به سیستم را برای کارمندان دست یافتنی می سازد. ارتباطی با سرعت بالا، خدمات دیجیتالی جامع، خطوط دیجیتالی مشترک، از طریق ماهواره یا بی سیم. سپس فایل محتویات به برد کامپیوتر منتقل می شود (که به کارمندان کمک می کنند فایلی را که می خواهند در زمانی خاص و برای مخاطبان خاص انتخاب کنند.)
اطلاعات تکنیکی از دیجیتال ساین ایج با درک این نکته که اغلب بهترین مضامین برگرفته از بی نهایت فایل مختلف که به صورت یک جا و هم زمان روی نمایشگرهای مشابه به نمایش گذاشته می شوند، گسترش داده می شود.
بنابراین توسعه دهندگان برنامه ها و مضامین می توانند نمایشگرها را به لایه ها، مناطق و محدوده های مختلف تقسیم کنند و هر کدام از آنها را خودشان نصب کنند و به طور همزمان آنها را با سایر محتویات که به صورت ویدئو، عکس، لوگو، انیمیشن و داده نشان داده می شود، تقارن و هماهنگ سازند.pc (کامپیوتر های شخصی) و مدیا پلیرها برنامه های مختلفی را به کار می برند تا به نمایشگرها ملحق شوند. پتانسیل محتویات روی صفحه نمایشگر و خلاقیت هایی که در آن بکار برده می شود کاملا واضح است و بنابراین نمی تواند تغییر کند.
محتویات مشابه از طریق منابع مختلف ارائه می شود. این روزها کاست های VHS و سی دی ها و دی و دی ها جایگزین چیزهای شده اند که کمتر و کمتر نیازمند تلاش انسانها هستند. که می تواند شامل محتویاتی باشد که از منابع مختلف بدست می آید (مثلا اینترنت، pc، فایل های flash memory، تلویزیونهایی با پروتکل اینترنت (IPTV)، ماهواره، رادیو، کابل، ارتباط از راه دور، شبکه های منطقه ای بی سیم و …). علاوه بر آن انعطاف پذیری های تکنیکی موجود به محتویات انعطاف بیشتری می دهد که آن انعطاف برپایه نیازهای منطقه و مخاطبان آن است. وجود ابزارهای تکنیکی تضمین کننده عدم هم پوشانی مضامین صوتی و تصویری است که ممکن است با هم در تضاد باشند و همین باعث سردرگمی مخاصبان گردد.

به علاوه، یک ضرب المثل صنعتی می گوید که هرجایی که تابلو اعلانات وجود دارد، آنجا می تواند یک دیجیتال ساین ایج نصب شود و راههای زیادی هست که باعث جذابیت محتویات می شود مثلا می شود روی یک صفحه نمایش درآن واحد کلی عکس نشان داد و یا یک کانال تلویزیونی واقعی را روی آن نمایش داد (مثل تلویزیون کودکان در انگلیس) در واقع زیبایی دیجیتال ساین ایج به این است که فراتر از ساین ایج های کاغذی ای است زیرا دیجیتال ساین می تواند جای صدها، شاید هم هزاران ساین ایج کاغذی را که همگی ارائه دهند یک مضمون هستند بگیرد. علاوه بر این ها، از آنجایی که دیجیتال ساین ایج به مشتریان مربوط می شود، به آنها این فرصت را می دهد که اطلاعات لازم را در مورد خدمات و کالاهایی که مورد نیازش است بدست آورد.
باتوجه به تکنولوژی نهفته در پس نمایشگرها، توسعه فلت پنل با سایز کوچک و رزولوشن (Resolution) بالایی که دارند، ساخت دیجیتال ساین ایج را ممکن ساخته است. این نوع پنل ها شامل ال سی دی، پلاسما پروژکشن، ال ای دی (به علاوه نمایشگرهایی که در محیط خارج از خانه نصب می شود و نمایشگر های لمسی) و همچنین کاغذهای دیجیتالی پرتوافکن (electronic paper) هستند که بیشتر آنها برای استفاده در فضای بازاند. لیست کامل این نوع نمایشگرها به طور مفصل در فصل 1 ارائه شده است.
همانطور که پیش تر ذکر شد، بخش برنامه های دیجیتال ساین ایج، مدیریت پخش برنامه ها و تکنیک های اجرا و پخش آنها_ که نویسنده آن لارس این گرمار لندسترم است_ روی جنبه تخصصی آن تمرکز می کند و خواندن این کتاب به همه کسانی که به دنبال جزئیات و بحث های خاص این موضوع هستند، بسیار توصیه می شود.
علاوه بر آن “لورا دیوس تیلور و آدریان ویدمن” در مورد اصل و اساس رسانه های دیجیتال داخل فروشگاههای 15 فصل را در بردارد که نکات کلیه ی آن شامل مطالب زیر است:
• محتویات تقریبا همیشه در آخرین مرحله قرار می گیرند در حالی که تکنولوژی در مرحله دوم و همواره یکی از موارد ضروری است.
• مشخص کردن هدف اصلی و ارزیابی ویژه پاسخ به سوالات: چرا و چگونه پیام ها تهیه می شوند، به طور طبیعی منجر به ایجاد دیجیتال ساین های بهتر با تکنولوژی بالاتر می شود.
• طراحی محتویات و تکنولوژی به علاوه کل سیستم برای سود رسانی بیشتر به مشتریان، کارفرمایان و سرمایه گذران.
• اجرای مضامین بر روی نمایشگر های نصب شده در فضای باز و مرتفع
• کسب اطمینان از اینکه تمام بخش های سخت افزار (نمایشگرها، سرور، مدیاپلیر،pc و …) برای استفاده طولانی مدت ساخته شده اند.