istock-537442618.jpg__640x360_q85_crop_subsampling-2

چرا استفاده از تابلو های منو دیجیتال ساینیج سخت به نظر میرسد؟

چند روز پیش در حال خواندن چندین وبلاگ و مقاله درباره ی “تابلو های منو دیجیتال ساینیج” متوجه شدم بسیاری از آنها درباره ی این بودند که چطور محتوا را طراحی کنیم؟ چه رنگ یا فونتی استفاده کنیم؟ و یا خیلی از آنها درباره استراتژی های تولید محتوا بودند و اینکه چه اموری را قبل از خرید تابلوها باید انجام دهیم یا در نظر بگیریم. همان موقع از خودم پرسیدم “چرا داریم تمام این مراحل را دوباره میگذرانیم؟” چرا بسیاری از ما استفاده از تابلو های منو دیجیتال ساینیج را انقدر سخت میکنیم؟

رستوران زنجیره ای کوچکی را می شناسم که انگیزه من برای نوشتن این مطلب بودند. آنها می خواستند تابلوهای منو خود را بروزرسانی و کاملاً عوض کنند اما تصمیم گرفتند به جای استفاده از تابلوهای منو دیجیتال ساینیج، تابلوهای جدیدی از همان نوع سنتی نصب کنند. دلیل اصلی شان این بود که تصور می کردند جابجایی تابلوهای قدیمی با نوع دیجیتال ساینیج خیلی پیچیده است و دانش کافی درباره ی آنها نداشتند. اگرچه تابلوهای منو دیجیتال ساینیج شاید برای همه مناسب نباشند، اما به نظر من آنها با این تصمیم مرتکب اشتباه بزرگی شدند.

همانطور که قبلاً بیان کرده ام تابلوهای منو دیجیتال ساینیج چیزی غیر از تابلو منو نیستند. من و همکارانم ماه ها به تیم بازاریابی یک شرکت بزرگ تولید کننده نوشیدنی روش های بهترین استفاده از تابلوهای دیجیتال ساینیج را در راستای کمک به مشتریان آموزش می دادیم. در انتهای آموزش جمله ای که آنها ساخته بودند به نظر من خلاصه این دوره را به شکل عالی بیان میکرد. جمله این بود: “بهترین روش های استفاده تابلو منو هنوز کاربرد دارند.”

تابلو های منو دیجیتال ساینیج
تابلو های منو دیجیتال ساینیج

جابجایی تابلوهای سنتی با تابلوهای دیجیتال ساینیج روش طراحی یا محتوای آنها را تغییر نمی دهد. تابلوهای دیجیتال ساینیج همان تابلو منو هستند! تمام آنچه که در طول بیشتر از چهل سال گذشته آموخته ایم هنوز کاربرد دارند. فقط تابلوهای دیجیتال ساینیج قابلیت های بیشتری دارند و اگر از ویژگی های اضافی آنها بدرستی استفاده کنید مؤثرترند. تنها چیز جدیدی که باید یاد بگیرید چگونگی استفاده از همین قابلیت های اضافی آنهاست. در این صورت تابلوهای دیجیتال ساینیج برای بسیاری سرمایه گذاری عالی هستند، اما اگر نتوانید استفاده از این ویژگی های جدید را بیاموزید وقت و پول خود را هدر خواهید داد.

در اکثر موارد وبلاگ ها و مقالات مربوطه به این دلیل نوشته می شوند که زنجیره ی عرضه کاملاً تغییر کرده است. عرضه کنندگان تابلوهای منو سنتی متخصصین طراحی و تولید محتوای تابلوها بودند و این امور را برای مشتریانشان انجام می دادند. اما صفحه نمایش های دیجیتال ساینیج مربوط به یک صنعت کاملاً متفاوت می باشند که در صنعت تابلو منو بی تجربه اند یا تجربه اندکی دارند. ممکن است استثناهایی وجود داشته باشند اما در صحبت کلی این امر واقعیت دارد.

افراد زیادی در پذیرش تکنولوژی جدید مقاومت نشان می دهند یا از آن وحشت دارند. بنابراین تا زمانی که می توانند مقاومت می کنند. اینکه ما سعی کنیم به عقب برگردیم و همه چیز را تغییر دهیم، آن هم وقتی که مجبور نیستیم، کمکی به این مسأله نمی کند. بعضی از تکنولوژی های جدید مخرب هستند و همه چیز را تغییر می دهند. ما خوش شانس هستیم که تابلو های منو دیجیتال ساینیج صرفاً پیشرفتی در آنچه که طی چهار دهه گذشته آموخته ایم هستند. در حقیقت دیجیتالی شدن کل پروسه را بسیار ساده تر، سریع تر، آسان تر، و اگر تجهیزات سخت افزاری را در نظر نگیریم، ارزان تر نموده است.

برنا گستران دانش