دیجیتال ساینیج برنا رسانه

اهداف دیجیتال ساینیج(  Purpose of Digital signage )

دیجتال ساین ایج امروزه برای بیان مفاهیمی به کار می رود که به 4 بخش مجزا تعلق دارد ( که اغلب این 4 بخش هم پوشانی دارند) :
1. بازرگانی
2. اطلاع رسانی
3. تجربی
4. رفتاری
1. بازرگانی
شکی نیست که بخش تجاری دیجیتال ساین ایج مهمترین بخش این پدیده است. در مقیاس بزرگتر بخشی از یک صنعت است، جایی که در آن پول قرار دارد. به علاوه، استفاده تجاری از دیجیتال ساین ایج پاسخی است به بی نظمی محیط تبلیغ کنندگان کالا و در ضمن سبب می شود مشتریان آنها خود را در آستانه ورود به قرنی جدید می یابند
دلیل این هرج و مرج تمایل مصرف کنندگان به نادیده گرفتن پیام های بازرگانی و همچنین کمبود تبلیغات جذاب و پر معناست.تبلیغاتی که بتواند نیازها مصرف کننده را برآورده سازد.
برخی از فرم های کلیدی دیجیتال ساین ایج منجر به پیشرفت کاربردهای تجاری می شود. اول شکل سنتی محصولات و سرویس های فروش است. دوم کاربرد علامت تجاری ابداع شده و گسترش آن است و بعدی به عملکرد رفتاری دیجیتال ساین ایج برمی گردد که بعداً آنرا بررسی خواهیم کرد. این دیگر به خود مصرف کننده بر می گردد که از یک فروشگاه کوچک خرید کند یا بیشتر منتظر بماند و پول بیشتری بپردازد.
2.اطلاع رسانی
در سالهای اخیر کاربرد دیجیتال ساین ایج و نمایشگرها از پاریس فرانسه گرفته تا شانگهای چین گسترش پیدا کرده. از آنجایی که فرودگاهها همیشه در مدرن بودن پیشتاز هستند، نصب دیجیتال ساین ایج های بزرگ و واضح خیلی پیش پا افتاده است. امروزه بیشتر این نمایشگرها محدود به اطلاعات پرواز و داده های آن است در حالی که پیش بینی می شود در آینده مستقیماً با امور تجاری، رفتاری و تجربی در ارتباط باشد.
مثال دیگر می تواند صف های طولانی انتظار برای یک مسافر بین المللی که تازه وارد یک کشور جدید شده و دارد خودش را برای مصاحبه با گمرک محلی آماده می کند، باشد. این یک فرصت ویژه برای اطلاع رسانی به یک مسافر با زبان خودش است و پرسیدن اینکه چرا، چطور، و چگونه مهاجرت کرده است پس استرس مسافر و یا مقیم جدید را کاهش می دهد و به او کمک می کند که بهتر عمل کند و با نمایشگر گمرک ارتباط برقرار کند.
مثل ساده بعدی اتاق انتظار مراکز درمانی است جایی که به بیماران محصولات دارویی مختلف و سرویس هایی را از طریق دیجیتال ساین ایج ارائه می دهد فصل 2 و 9 مواردی را نشان می دهد که دیجیتال ساین ایج در مراکز درمانی بسیار موفقیت آمیز عمل می کنند.
3.تجربی
یک مرکز درمانی و یا مطب دکتر را تصور کنید، همه بیماران منتظر ویزیت اند. همه عصبی اند و استرس دارند و زمان خیلی دیر می گذرد. بیشتر این نگرانی ها نشات گرفته از این است که نمی دانند به چه بیماری ای مبتلا شده اند و چطور درمان می شوند.
در این سناریو سرویس جدیدی از دیجیتال ساین ایج مثل تلویزیون برای کودکان معرفی می شود. مثال دیگری که در عکس 109 نشان داده می شود سیستم دیجیتال ساین ایج مایوکلینیک است که فعالانه دیجیتال ساین ایج را برای استفاده پزشکان، پرستاران و کارمندان مرتبط پا به پای هزاران بیمار که سالانه در آن کلینک رفت و آمد می کنند گسترش می دهد. در هر کدام از این مثال ها، تلاشی صادقانه از جانب صاحبان مشاغل، تولید کنندگان و اپراتورهایی که می خواهند اطلاعات لازم را به بیماران بدهند و به آنها کمک کنند تا زمان خسته کننده و پراسترس را به پایان برسانند، وجود دارد.
مثال دیگر دیجیتال ساین ایج هایی است که در مراکز پر تردد مثل هتل ها، سالن های ماساژ و رستوران ها نصب می شود و مانند بیمارستان ها و مراکز دامپزشکی دیجیتال ساین ایج در آن مکان ها نیز به تحمل ساعات انتظار کمک می کند. به هر حال پیام رسانی شامل همه چیز می شود از طرز تهیه غذا گرفته تا اطلاعات مربوط به مراکز عمومی و مراکز درمانی و محصولات دارویی و سایر اطلاعات مربوط به بیماران و یا مشتریان. به علاوه، همانطور که این مثال ها کاربردهای امروزی نمایشگرهای دیجیتال را نشان می دهد، بیانگر نمایشگرهای آینده نیز هستند. فصل 11 به طور کامل این امکانات را بیان می کند.

دیجیتال ساینیج
تصویر1-1

تصویر 1.1
نمونه ای از پوستر دیجیتالی مایوکلینیک در “روجستر” که مخاطبانش کارمندان و بیماران اند (کپی رایت 2007، دارایی های مایوکلینیک. حق چاپ محفوظ، انتشار با کسب اجازه)
4.رفتاری:
در مراکز خدماتی مثل بانک و اداره پست نیز مشتریان در صف های طولانی برای انجام کارشان انتظار می کشند. در چنین شرایطی مشتریان تقریباً گرفتاراند و هیچ چاره ای جز انتظار در صف های طولانی و خسته کننده ندارند علاوه بر آن، با نبود یک عامل سرگرم کننده مثل دیجیتال ساین ایج، آنها هیچ کاری ندارند که انجام بدهند و همین مسئله آنها را بیشتر عصبی می کند و باعث می شود افکار پوچ به سراغشان بیاید و دائم با موبایلشان خودشان را سرگرم کنند.
وجود یک دیجیتال ساین ایج که در یک محل مناسب نصب شده باشد و پیام های مرتبط و مهیج پخش کند، نه تنها می تواند به سپری شدن زمان کمک کند بلکه مهمتر از آن می تواند محصولات و سرویس های داخل آن مکان را تبلیغ کند. بنابراین مشتریان بانک تشویق می شوند که سیستم صورت پرداخت اتوماتیک را فعال کنند تا بتوانند حساب پس اندازشان را چک کنند به جای آنکه مدت ها در صف منتظر بمانند. و یا مشتریان اداره پست تشویق می شوند که از ماشینی استفاده کنند که خودش بسته آنها را وزن می کند آنرا در قفسه مخصوص قرار می دهد و سپس آنرا وارد انبار مخصوص و بعد از کارت اعتباری خود برای پرداخت هزینه پست استفاده کنند و در پمپ بنزین نیز مشتریان می توانند در حالیکه دارند بنزین یا گاز می زنند مورد خطاب قرار بگیرند و اطلاعات لازم را در مورد آب و هوا، فروشگاهها و سایر مکانهای مرتبط بگیرند و تشویق شوند که یک محصول خاص را خریداری کنند.
صفحه تلویزیون یا نمایشگر  ( Screen or Displays )
درک تصویر بزرگ دیجیتال ساین ایج نیازمند درک اولیه از نمایشگرهای ابتدایی است. نمایشگرهایی که مفاهیمی را به تصویر میکشند و بیان می کنند که چگونه مصرف کننده می تواند از طریق نمایشگر پیامی را دریافت کند. چیزی که همه آنها به طور مشترک دارند فرم فشرده شان است، نمایشگرها یا صفحه نمایش هایی که خیلی خیلی نازک تر از تلویزیون های قدیمی اند و بنابراین قادرند که مفیدتر، راحتتر، جذاب تر و در مکان های بیشتر همه چیز را به نمایش بگذارند. دیجیتال ساین ایج همچنین به علت تنوع اش در سایزهای مختلف نمایشگر، از صفحه های عظیم گرفته تا نمایشگرهای دیجیتالی 5/1 تا 75/1 اینچی، کاربرهای فراوانی دارد و مهمتر از همه اینکه تصویری که دیجیتال ساین ایج نمایش می دهد از کیفیت (Resolution) بسیار بالایی برخوردار است. نویسنده پیشنهاد می کند که برای به دست آوردن اطلاعات و درک صحیح از دیجیتال ساین ایج وقت بگذارید و یا یک نفر را استخدام کنید که این اطلاعات را برایتان جمع آوری کند تا بتوانید برداشت درستی از کاربرد، کیفیت، سخت افزار دیجیتال ساین ایج به دست آورید.
بردهای تبلیغاتی متحرک( Scrolling message board)
بردهای تبلیغاتی متحرک، که همچنین معروف به صفحه نمایش های ” Betabrite” اند، در سمینارهای مدرن دیده می شوند جایی که اطلاعات روی صفحه معمولاً از طریق نمایشگرها به شکل های متحرک از راست به چپ و از بالا به پائین و یا برعکس و به صورت تک رنگ (معمولاً قرمز روی پیش زمینه مشکی) به چشم می خورند. این نمایشگرها هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک یافت می شوند.
نمایشگرهای پلاسما
همانند صفه تلویزیون، در دیجیتال ساین ایج نیز اگر نمایشگر بزرگتر از 42 اینچ (107 سانتی متر) باشد مانیتورهای پلاسمای فلت (تخت) بهتر و مقبول ترند. به علت برابری قابلیت ها نمایشگرهای پلاسما برای محیط های کوچک ایده آل ترند.

دیجیتال ساینیج برنا رسانه
تصویر2-1

تصویر 1.2
برد تبلیغاتی متحرک در “مونتری”، محل مخصوص برگزاری نمایشگاه. (کپی رایت 2008، دارایی های جیمی شافلر، حق چاپ محفوظ)

ال سی دی ها ( LCDs )
برای صفحه نمایش های کوچکتر از 40 اینچ (cm102)، ال سی دی ها، مانیتورهایی با صفحه نمایش فلت (تخت) وجود دارند که به نسبت به خوبی صفحه نمایش های پلاسما نیستند ولی از نظر قیمت چندان تفاوتی با آن ندارد. برعکس، برای داشتن کیفیت بالاتر تصویر، استفاده از ال سی دی بهتر از استفاده از پلاسما است. به علاوه، ال سی دی ها، شامل صفحه نمایش هایی هستند که ترانزیتور غشای نازک (TFT) نامیده می شوند و اغلب در کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین دارای صفحه نمایش لمسی هستند ویژگی ای که بیشتر نمایشگرها آنرا ندارند.
ال ای دی ها ( LEDs )
در ال ای دی ها نور از جایگاههای ویژه ای ساطع می شود. جائی که الکترون ها و مجراهای الکترونی به هم می رسند. امروزه ال ای دی ها اغلب در نمایشگرهای کوچک مثل موبایل، MP3Player و دوربی های دیجیتالی به کار می روند. اگر چه که نمونه هایی از نمایشگرهای تلویزیونی که حداکثر 40 اینچ هستند هم وجود دارد. تا چند سال آینده ال سی دی ها و پلاسما در رقابت با ال ای دی ها قرار خواهند گرفت.
بیل بردهای الکترونیکی
تنها نمایشگرهای بزرگی که می توانند در فضای باز به خوبی نصب شوند وتصویر را درشت نشان دهند ، اگر چه که مصرف برق آنها بالاست. ال ای دی ها همچنین برای دیجیتال ساین های کوچکتر مثل پیام های متنی در اتوبوسها، ایستگاههای قطار یا مترو و هواپیماها استفاده می شوند. شکل 1.11 کاربرد یک بیل برد الکترونیکی را در کلیفورنیا نشان می دهد.
نمایشگرهای پرتو افکن –پروژکشن (Projection Screens)
دو نوع مهم از نمایشگرهای پرتوافکن یعنی LCD و DLP (پردازش نورهای دیجیتالی ) تکنولوژی ای را که در پس این نوع نمایشگرهای دیجیتال است نشان می دهند. مثلاً سیستم پروژکشن (پرتوافکن) برای سینما و یا تئاترها سودمند و کاربردی است. با این حال، تکنولوژی جدیدتر این اجازه را به نمایشگرهای پروژکشن روش ارزانی برای پیش برد طرح دیجیتال ساین ایج هستند اگر چه که آنها نیازمند فضایی برای جا دادن پروژکتورها می باشند.
نمایشگرهای مدور و تصویرهای ویترین ها ( Round screens & images on windows )
چند مدل از دیجیتال ساین ایج ها برای ارائه به بازار آماده و گسترش داده شده. مثلاً کمپانی ای مثل Litefest آلمان از نمایشگرهای مدور استفاده می کند نمایشگری به ضخامت 2 تا 13 اینچ (به تصویر 1012 مراجعه کنید). چنین نمایشگرهایی در مکان هایی مثل مراکز خرید و فروشگاهها و به ویژه جاهایی که میدان دید وسیعی دارد. بسیار پرکار بودند.

روابط عمومی الکترونیک برنا رسانه
تصویر3-1

تصویر 1.3
یک بیل برد الکترونیک بزرگ در بزرگ راهی در کالیفرنیا (کپی رایت 2007، حق چاپ محفوظ)

دیجیتال ساینیج برنا رسانه
تصویر4-1

تصویر 1.4
کاربرد یک دیجیتال ساین ایج جدید، نازک، مدور و بلند (کپی رایت 2008، حق چاپ محفوظ)
به علاوه، این روزها خیلی ها در مورد نصب دیجیتال ساین ایج به شکل یک ساختمان کامل و بلند که تمام پنجره های آن تشکیل دهنده کل تصویر هستند بحث می کنند شهرهایی مانند نیویورک، شیکاگو و توکیو کاندیداهای ایده آلی برای این نوع دیجیتال ساین ایج ها هستند.
کاغذهای الکترونیکی (Electronic Paper)
کاغذهای الکترونیکی(که همچنین E-paper هم معروف اند)، شکل دیگری از تکنولوژی دیجیتال ساین ایج هستند که توجه اشخاص را جوهر معمولی روی کاغذ بیشتر جلب می کنند و نور را به گونه ای پخش می کنند که انگار یک کاغذ معمولی است و قادرند تصاویر و متون را بدون نیاز به جریان برق نشان دهند. همچنین این تصاویر بعداً قابل تغییرند. برخلاف نمایشگرهای دیجیتالی سنتی، e-paper می تواند به راحتی مچاله و خم شود و برای کاربردهای ویژه به کار رود. در مقایسه با سایر نمایشگرها سبک وزن، با دوام و بسیار انعطاف پذیر است.
کاغذهای دیجیتال درخشان ( Self- Illuminating Digital paper )
کاغذهای الکترونیکی نباید با کاغذهای دیجیتالی اشتباه گرفته شود. کاغذهای دیجیتالی همچنین کاغذهای چند منظوره نامیده می شوند زیرا می توانند با قلم های دیجیتالی هم مورد استفاده قرار می گیرند و این اجازه را به کاربر می دهند که دست نوشته دیجیتالی روی آن بنویسد. قلم های دیجیتالی دست نوشته ها را ذخیره می کنند و سپس آنها را به کامپیوتر انتقال می دهند.

شرکت برنا گستران دانش