اشکال مختلف دیجیتال ساینیج

اشکال مختلف از دیجیتال ساینیج

امروز شکل های مختلفی از دیجیتال ساینیج  وجود دارد و انتظار می رود در آینده با توسعه رسانه ها این اشکال بیشتر شود.

فرم کلاسیک آنچه دیجیتال ساینیج نامیده می شود شامل: بردهایی با پیام های متحرک، در مکانهایی مانند استادیوم ها، بانک ها، و در فروشگاههای کوچک به شکل، نمایشگرهای کوچک و نمایشگرهای پلاسما می شود همچنین این اشکال    می تواند 3 تا 80 اینچ باشد، بیل بردهای الکترونیک در میادین مسابقه، زمین های بازی و بزرگراهها انواع دیگری از دیجیتال ساینیج را در بر می گیرند. یک کمپانی در آلمان به نام LifeFast دیجیتال ساینیجی 6 فوتی سفارش داده است، 3 فوت آن ضخامت نمایشگر مدور است و باعث می شود مفاهیم واقعاً بدرخشند و کاملاً واضح باشند.

تصویر1-1.دیجیتال ساینیج مدور، سفارش کمپانی لاین فست
تصویر1-1.دیجیتال ساینیج مدور، سفارش کمپانی لاین فست

راه دیگر برای مشاهده اشکال دیجیتال ساینیج، بررسی مکانی است که در آن نصب می شود. مثلاً، آن مکان می تواند هم تجاری باشد و هم غیر تجاری. مکانهای تجاری آن جاهایی هستند که محصولات به فروش می رسند و خدماتی در زمینه تجارت ارائه می شود. نمایشگرهای غیر تجاری به صورت طبیعی واژه «ساین» یا «ساینیج» قلمداد نمی شود و به جای یک صفحه نمایش فلت که در سالن یک کالج نصب شده است و کارش تبلیغ و آموزش به دانش آموزان آینده و والدین آنهاست بهتر است یک دیجیتال ساینیج قرار داشته باشد. طبق برخی از آمارها انتظار می رود توسعه دیجیتال ساینیج در محیط های غیرتجاری خیلی سریعتر از محیط های تجاری پیش برود.

سایر مکان های غیر تجاری برای توسعه و گسترش دیجیتال ساینیج شامل: کارخانه ها، مراکز دولتی، مراکز گردشگری، کلیساها، معابر، مساجد هستند. ساینیج هایی که در مراکز معنوی مثل کلیسا و مساجد به کار برده می شود شامل نمایشگرهای عریضی است که تصاویر برگزار کنندگان مراسم را برای کسانی که در پشت کلیسا یا مسجد هستند نمایش می دهد. موسسات آموزشی مثل مدارس یا کالج ها می توانند از دیجیتال ساینیج برای اطلاع رسانی به استادان، کارمندان و دانش آموزان در مورد پیشامدها، شرایط لازم و امور تحصیلی استفاده کنند.

دیجیتال ساینیج در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو
تصویر 1-2. دیجیتال ساینیج در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو

تصویر 1.2 دو نمایشگر را در گیت ورودی مرکز مهاجرت و اعطای تابعیت در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو نشان می دهد. این دو نمایشگر که،یکی از آنها نمایشگر فلت و دیگری نوع قدیمی تلویزیون با اشعه کاتدی است، مقیم های تازه وارد و مهمانان را مورد خطاب قرار می دهند.

دیجیتال ساینیج در ترافیک
تصویر 1-3،  دیجیتال ساینیج در ترافیک

تصویر1.3 بیانگر صفحه نمایشی است که ترافیک و اطلاعات مربوط به راهها را در جاده ای در فرانسه که دقیقاً ورودی آزاد راه پاریس است را نشان می دهد .

تجاری

از آنجایی که دیجیتال ساینیج های تجاری توسط سرمایه های عظیم ساپورت می شود بنابراین در مقایسه با غیر تجاری ها همواره پیشتاز ترند. مکان هایی که در آنها می توان دیجیتال ساینیج های تجاری را گسترش داد نیز به مراتب در مقایسه با غیر تجاری ها بیشترند. به علاوه، 4 گروه اصلی لیست جایگاههای دیجیتال ساینیج را کامل می کنند.

_  خرده فروشی ها : مراکز خرید، سوپرمارکت ها، بقالی ها، داروخانه ها، لباس فروشی ها، فروشگاههای ورزشی، پمپ بنزین و تعمیرگاهها.

_  گردش : فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن، مراکز حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها، تاکسی ها ، پیاده روها در خیابان های پرتردد، محله های شهرنشین، در آسانسورها، روی بیل بردهای جاده ها و بزرگ و بزرگ راهها و در راهروهای شرکت ها.

_  خدمات مشتریان: مراکز سلامت و بهداشت (مثل سالن های ماساژ و سالن های سلامتی)، مطب پزشکان اتاقهای انتظار، هتل ها، متل ها، سینماها و تئاترها و مراکز دامپزشکی

شرکت برنا گستران دانش