آینده دیجیتال ساینیج و کیوسک های اطلاع رسانی

بزرگترین مانع و رقیب در برابر نمایشگرهای دیجیتال ساینیج نمایشگرهایی با ابعاد بزرگتر نیستند بلکه نمایشگرهایی کوچکتر هستند. این نمایشگرهای کوچک همان تلفن هوشمند مصرف کننده ها می باشند. وقتی یک مشتری در حال نگاه کردن به صفحه ای در فیسبوک مرتبط با خرید مورد نظر خود بر روی تلفن همراه میباشد، کار بسیار سختی است که مواردی نزدیک تر از چیزهایی که او اکنون در فیسبوک می بیند به او نمایش داد. اما یک راه برای فروشندگان که بتوانند توجه این مشتریان را جلب کنند استفاده از عناصر و راهکارهای تعاملی در نمایشگرهای دیجیتال ساینیج است. به این ترتیب آینده دیجیتال ساینیج وارد مرز دنیای کیوسک های اطلاع رسانی میشود و شاید این کیوسک ها تبدیل به نسل آینده دیجیتال ساینیج شوند.

بازار وسیع

دیجیتال ساینیج و کیوسک های اطلاع رسانی بازار رو به رشدی دارند اما این بازارها به دلیل اینکه این دو محصول متفاوت از یکدیگرند نمیتوانند یکپارچه گردند. کیوسک های اطلاع رسانی در درجه اول ابزاری تعاملی هستند که مخاطبین مدت زمان بیشتری نسبت به دیجیتال ساینیج ها در مقابلشان قرار میگیرند. دیجیتال ساینیج ابزاری برای رساندن سریع پیام به مخاطبان است که این پیام ها میتوانند تبلیغات یک کالا یا خدمات و یا اطلاعات باشند.

موارد لازم برای یک سیستم دیجیتال ساینیج شامل یک نمایشگر، یک پخش کننده و نرم افزار مناسب است. اما اگر قابلیت لمس را به اینها اضافه کنید دیگر تفاوت خاصی بین یک نمایشگر و کیوسک های اطلاع رسانی نخواهد بود. به همین ترتیب میتوان چاپگر بی سیم، اسکنر و ابزار دیگری مانند اینها به دیجیتال ساینیج اضافه کرد. این ابزار در کنار دیجیتال ساینیج باعث ایجاد یک ابزار بسیار ویژه دیگر به نام “محتوای پویای متناسب” میگردند.

محتوای بهتر

مسأله این نیست که محتوا مهم ترین چیز است، مسأله اینجاست که مشتریها به محتوایی که به نظرشان نامربوط باشند توجهی نمی کنند. خیلی از فروشندگان سعی می کنند با اضافه کردن محتوای پویا مانند تغییر صفحه با صدای پای مشتری دیجیتال ساینیج خود را جذاب تر نمایند.

برای مثال نمایشگر یک مرکز خرید میتواند با تحلیل چهره مشتری متوجه گردد که او مردی میانسال است و تبلیغ حراجی فروشگاه لوازم ورزشی را برای او نمایش دهد. قابلیت های تعاملی کیوسک های اطلاع رسانی به چندین روش می توانند محتوای آینده دیجیتال ساینیج را توسعه دهند. همان مرد مثال قبلی میتواند به صفحه نمایش نزدیک شود و برای دریافت یک کوپن تخفیف بر روی تلفن همراه خود صفحه نمایش را لمس کند.

اگر افراد زیادی با پخش یک محتوا مجذوب نمایشگر نشوند با جمع آوری این اطلاعات نمایشگر می تواند محتوای درحال نمایش خود را تغییر دهد. در حقیقت اضافه کردن عناصر تعاملی به نمایشگر نقش خواسته مشتری ها را در پیام هایی که دریافت میکند افزایش میدهد، درحالی که قبلاً یک مشتری فقط دریافت کننده منفعل اطلاعات بود. این بدین معنی است که برای درگیر نمودن خواسته ها و نیاز های مشتری در آینده دیجیتال ساینیج ها لزوماً نیاز به صفحه نمایش های لمسی نخواهند داشت.

آینده دیجیتال ساینیج در کیوسک های اطلاع رسانی
دیجیتال ساینیج در کیوسک های اطلاع رسانی

حرکت به سمت کیوسک های اطلاع رسانی یا خیر

اضافه کردن عناصر تعاملی به نمایشگر کار آسانی نیست. برای اینکار نیاز به ایجاد تغییر در نرم افزار و سخت افزار و روش های نگهداری خواهد بود. همچنین نیاز به طراحی محتوای جدید تعاملی برای آگاهی رسانی و جذب مشتری ها وجود دارد. احتمالاً این چیزهایی نیست که دنبالش باشید.

اگر خواسته اصلی شما رساندن اطلاعات به مصرف کنندگان از طریق یک ویدیو وال درخشان و جلب توجه آنها برای مدت زیادی باشد، به احتمال زیاد برای این منظور نیاز به صفحه نمایش لمسی نخواهید داشت. درعوض شما میتوانید عناصر تعاملی دیگری را که خیلی باعث تغییر دادن تجهیزات شما نشوند به نمایشگر خود اضافه کنید. مثلاً می توانید با قرار دادن یک QR کد برای دریافت تخفیف، یا قرار دادن یک پیام در انتهای محتوای نمایش داده شده و درخواست از مخاطبان برای دنبال کردن صفحه شما در فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر نیز به خواسته خود برسید.

آیا کیوسک ها آینده دیجیتال ساینیج خواهند بود؟

به احتمال زیاد در آینده دیجیتال ساینیج و کیوسک ها همچنان در کنار هم وجود خواهند داشت و در موقعیت هایی نیز با هم استفاده میشوند. این حرف به این معنی است که ما به دنبال نمایشگرهایی هستیم که پویاتر باشند و با جلب توجه مشتری در لحظه، محتوایی که آنها به دنبالش هستند را برایشان نمایش دهد. با این روند احتمالاً مرز میان دیجیتال ساینیج ها و کیوسک های اطلاع رسانی هر روز بیشتر از بین خواهد رفت.

برنا گستران دانش